Twarres zet me nogal aan het denken de laatste tijd dus misschien hebben jullie wat tips voor ons! Twarres schrikt snel van dingen vandaag nog van een vogel die uit de boom vloog... levens gevaarlijk als je een paard bent! Daar samen door heen werken lukt ons wel daar heb ik vaak maar een paar dagen voor nodig en dan blijven we rustig herhalen.
Vandaag stond hij ontzettend te dralen hij kon maar kort stil staan. Met friendly kon ik overal komen zonder problemen. En zolang ik met hem bezig ben gaat het goed maar zodra ik stop checkt hij uit. Dan gaat hij ijsberen bij het hek (de kant die hij voorheen nooit eng vond).
Gister vond ik het ook al zo vreemd dat hij geen rust kon vinden terwijl ik gewoon rustig op een kleedje zat en met Noah aan het kroelen was. Toen stond hij ook te ijsberen.
Met voedsel kan ik hem heel goed activeren. Dan kan ik opeens heel veel van hem vragen. Dan werkt hij kort mee en word hij vreselijk fanatiek. Maar als ik dan weer ga zitten gaat hij weer ijsberen.
Zodra ik hem geen aandacht meer geef is hij vreselijk onrustig. Het volg spelletje is helemaal goed... maar zodra ik lekker ga zitten of rustig ga staan gaat hij ijsberen.... wat moet ik hier nou mee... hoe help ik hem hier doorheen? Natuurlijk heb ik al hulp van Saar gevraagd maar ik was benieuwd hoe andere hier aan zouden beginnen? Ik heb werkelijkwaar geen idee want niks doen helpt blijkbaar niet...
Tips graag!!
Bladwijzers