Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Betonplaten als ondergrond schuilstal

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Betonplaten als ondergrond schuilstal

    We willen een extra stalletje van 3x3 naast de huidige open schuilstal in de kas bouwen. Omdat de ondergrond van de huidige schuilstal niet erg bevalt (we hebben tegels gelegd, maar door de grote gewichten van de paarden is het nogal gaan 'golven', en blijven sommige plekken langer nat) wil ik betonplaten leggen. Ik heb al een en ander opgezocht maar vraag toch weer graag ervaringen van jullie.
    Als je betonplaten hebt (gelegd) wat voor dikte plaat heb je, en heb je een glad of ruw oppervlak gekozen. Uiteraard moet het op afschot gelegd worden. Heeft iemand de ondergrond zelf wel eens gereed gemaakt en heb je daarvoor nog tips? Of heb je dat laten doen? Is er een bedrijf dat je kan adviseren?

    Tips dus meer dan welkom,

    Alvast dank voor het meedenken!

  2. #2
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Wij hebben geen beton gelegd ivm mogelijk uitglijden.
    Nu hebben we paddockplatten van WKH http://www.wkh-shop.de. Super simpel systeem, makkelijk zelf te leggen. Ik heb de ondergrond gevlakt met zand, platen gelegd, vullen met zand en dan nog laagje erover. Tot nu toe bevalt het super! En ze liggen er ook op, iets wat ze op beton bij mij niet doen.

    Maar ja, qua betonplaten heb je niets aan mijn antwoord

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Hier wel betonplaten. Kom er later op terug. Daar kun je zelf weinig mee, dus hebben we laten doen door een.kraan.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    @prebalia, alternatieve ideeen ook welkom hoor! Jij hebt deze paddockplatten ook binnen? Op zich vind ik een harde ondergrond binnen wel prettig i.v.m. eens goed kunnen schoonmaken/spuiten en de bezem kunnen gebruiken, ook om het droog te houden. Hoe gaat dat bij jou dan? blijft en niet veel mest achter wanneer alle mest vertrapt is en je het weg wilt halen?

  5. #5
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Binnen hebben we een betonvloer. Kennissen van mij hebben ze ook onder het afdak liggen. Zij en ik hebben er nog een laag zand over zodat ze niet kaal op de platen staan. Dat ruimt net zo goed mest als in de bak, ziet er ook net zo uit als de bak.
    Als je ze alleen vult, zonder losse laag eroverheen, denk ik wel dat het lastig wordt en er veel mest in de gaten zakt. Dan wordt het wel een zooitje als je gaat schoonspuiten

    grootste te voordeel vond ik dat ze simpel te leggen zijn en je dus geen kraan etc nodig hebt.

    Als je stro wilt gebruiken en schoon wilt spuiten lijken de roosters mij geen passende oplossing.
    We hebben laatst wel varkensroosters opgehaald. Dat zijn betonplaten van 40 x 250 cm, kan je net tillen met 2 man. Misschien is zoiets een leuke oplossing. Ze waren iig een stuk voordeliger dan betonplaten.

  6. #6
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Wij hebben laatst gewoon tegels laten leggen door een hovenier, ligt strak en vast en gaat als het goed is nergens heen.
    We wilde wel betonplaten maar dat was te veel gedoe, wat betreft leggen want je hebt er een hoop zware machines voor nodig en dat paste niet
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  7. #7
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Ik zou geen paddockrooster doen. Bij zulke intensieve belasting met mest ed wordt de grond in de vakjes heel compact en laat alsnog totaal niks door. Dat is meer echt iets vor een grotere paddock met drainage eronder. Wat bij kennis van mij goed werkt is 20cm straatzand, dan aantrillen, dan gote grondtegels in laagje beton en goed strak leggen en invegen.

  8. #8
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Zo, even vanaf de laptop, typt wat beter dan telefoon.
    2010 heb ik 6x16 meter met stelconplaten laten leggen. Platen van 2x2m. Eronder ligt zand.
    Hier liggen de platen net.


    Deels staat de schuilstal erover, deels is gewoon verharde paddock.


    Wij wonen op veengrond, dus losse tegels hoef je niet aan te beginnen, die zijn zo weg. Deze platen zijn met de jaren ook al paar cm gezakt. Maar dat is prima te doen.
    Al liggen ze niet helemaal op afschot meer. Maar je schrapt ze nog wel makkelijk schoon, heerlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #9

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Wij hebben gedeeltelijk betonplaten in de paddock. Kan je niet vertellen hoe en wat precies, de stalhouder doet dat allemaal zelf met zijn kraan. Maar er ligt ongetwijfeld een nette laag zand onder. Wel heel fijn dat het gewoon blijft liggen, makkelijk is schoon te houden en niet ernstig verzakt. De paarden lopen er zelf genoeg zand op, dus glad wordt het niet.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  10. #10
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Wat fijn jullie antwoorden en jullie moeite om foto's bij jullie verhaal te plaatsen !
    Het ziet er beide goed uit. Ik ga nog s nadenken en bij bedrijven informeren. Tis ook hier idd de vraag of betonplaten geplaatst kunnen worden ( in de kas/stal). Alvast veel dank!

  11. #11

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Hier ook stelconplaten, van 2 bij 2 meter, ideaal, ligt er nu 2 jaar.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #12
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door prebalia Bekijk Bericht
    Wij hebben geen beton gelegd ivm mogelijk uitglijden.
    Nu hebben we paddockplatten van WKH http://www.wkh-shop.de. Super simpel systeem, makkelijk zelf te leggen. Ik heb de ondergrond gevlakt met zand, platen gelegd, vullen met zand en dan nog laagje erover. Tot nu toe bevalt het super! En ze liggen er ook op, iets wat ze op beton bij mij niet doen.
    Blijft het goed schoon / makkelijk schoon te houden, Jorunn? En lopen ze het losse zand niet snel uit de stal?
    Dit lijkt me namelijk een fijne oplossing voor in mijn schuilstal. Ik heb nu net zand laten storten en twijfel nu tussen afwerken met klinkers (waar ik toch vanaf moet), dtegels of grote losse rubber matten (ivm liggen en makkelijk schoonmaken).
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  13. #13
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Het stuk waar de paddockplatten liggen, is net zo goed schoon te houden als het stuk zonder. Je ziet er niets van omdat er ook gewoon zand ligt. Alleen is het steviger, ze trappen er niet doorheen.
    Boven één stuk wil ik tzt nog een afdak zodat we ook een soort schuilstal hebben.

  14. #14
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Thekla en beton storten, dan krijg je dus een betonvloer, als je die niet te glad afwerkt aan de bovenkant.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #15
    Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    37
    Berichten
    3.093
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Betonplaten als ondergrond schuilstal

    Mijn pony's hebben in de schuilstal ook beton, grof afgewerkt, niet glad en makkelijk schoon te houden!
    Always put the relationship first!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •