Dank voor alle input weer!
Als richtlijn voor de hoeveelheid ruwvoer kom ik op de meeste sites tegen dat het 1,5 kilo hooi per 100 kilo paard mag zijn (en idd iets meer als het kuilvoer is), sommige sites zeggen echter 1,5 - 2 kilo en om af te vallen zijn ze het er ook al niet over eens of je dan minimaal 1 of 1,2 kilo moet voeren. Maar goed het zijn hoe dan ook richtlijnen dus het kan per paard behoorlijk verschillen, dat zie ik hier ook met Atli en Menglöd...
Gisteravond heb ik minder hooi gegeven (1,5 kilo voor samen) en extra stro.
Het meeste stro lag er vanochtend nog en de paarden hadden niet bepaald haast toen ze mij zagen aankomen...
Ik denk dat ze toch nog echt meer van de paddock/het looppad afknabbelen, dan dat ik denk...
Dus ik ga dit nu een paar dagen volhouden (dan krijgt Menglöd dus 2,25 kilo hooi plus in principe onbeperkt stro - waar ze maar beperkt van eet) en als ze niet hysterisch wordt tegen voedertijd, dan zal het wel niet te weinig zijn.
Het zou voor Menglöd waarschijnlijk wel beter zijn als ze helemaal niet meer op gras stond (ja ik weet dat juist het korte gras het meeste problemen geeft); dat is hier alleen vrij lastig te realiseren...
Dus ik wil toch eerst zien hoe het zo gaat, voor ik de hele boel ga verbouwen...
Bladwijzers