Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Welke behandeling boosheid paard

  1. #16
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Osteopathie is verre van bewezen. Vooral de claim dat je er vn alles mee kan genezen en diagnostiseren wat niet met spieren en gewrichten te maken heeft. Maar ik ben bereid het te proberen gezien het hier gaat om een allergie waardoor er wat plekken niet los waren in Noirs lijf.

    Cranio vind ik echt de grootste onzin die je kan verzinnen (excuses voor de sterke uitdrukking), want het hele idee van pulserend vocht e.d. waar nooit ook maar een mm bewijs voor is geweest vind ik pure placebo. Maar ieder zijn dingen

  2. #17

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Dat "pulserende vocht" niet bewezen? Dan ben je toch niet echt goed op de hoogte hoor

    Hersenvocht heet dat en in de medische wereld beter bekend als liquor. Wordt aangemaakt vanuit het bloed en voorziet je hersenen van voeding en voert afvalstoffen af weer terug in de bloedbaan. Vrij essentieel systeem zelfs zou ik maar zeggen, aangezien het bloed zelf niet in de hersenen kan komen. Niks vaags aan en bergen met informatie over te vinden Google maar eens op liquor of bloed brein barrière bv.

    Verder totaal geen behoefte je te overtuigen van welke therapie dan ook, maar slechts even ter informatie. Kies vooral wat bij je past
    Laatst gewijzigd door Hästli; 01-04-15 om 22:18.

  3. #18
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik weet hoe het heet e.d. maar met hand oplegging veranderen van ritmes in het zenuwstelsel vind ik echt ontzettend ver gezocht. Als je daarmee echt allerhande uiteenlopende dingen kan behandelen als depressies (waarvan nog niet eens bekend is waarom ze ontstaan omdat we de hersens niet eens goed genoeg begrijpen) dan vind ik nergens uitleg over waarom het een depressie behandeld en een darmstoornis behandeld, behalve iets algemeens over zelfgenezend vermogen e.d. Ik zou geinteresseerd zijn in een onderzoek waarbij dat ritme in et hersenvocht objectief gemeten wordt en tegelijkertijd een therapeut aangeeft wat het ritme volgens hem is om het vervolgens ter plekke aan te passen.

  4. #19

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Tja aangezien ik uit je vorige post opmaakte dat je dat vocht al placebo vond, dacht ik het maar even toe te lichten

    Er is wel degelijk onderzoek naar gedaan trouwens (of de ritmes meetbaar veranderen tijdens een behandeling en wat dan het effect is). Mèt goede resultaten, maar inderdaad niet op hele grote schaal. Dat is voor de farmaceutische industrie nou eenmaal niet zo interessant.

    De term wetenschappelijk bewezen zegt me eerlijk gezegd ook niet zo heel veel. Hoeveel mensen hebben daar bv alsnog GEEN baat bij. Zo zwart-wit is het allemaal niet. Geen enkele methode kan alles oplossen, regulier niet, alternatief niet.

    Iedereen is nou eenmaal anders en eenzelfde klacht kan bij verschillende mensen een andere oorzaak hebben.

    Depressie (om maar bij jou voorbeeld te blijven) kàn bv komen door minimale scheefstaand of klem zitten van bepaalde schedelbotjes. Maak je dat los, kunnen je hersenen beter functioneren (wat oa hormonen en neutransmitters reguleert - en die hèbben een grote invloed op je hele welzijn!) waardoor de klachten verminderen of oplossen. Is dat officieel bewezen, nee vast niet. Hebben mensen er baat bij gehad, ja dat dan weer wel.

    In het reguliere circuit krijg je inderdaad vaak nog geen oorzaak aan het licht, maar wel een lading medicatie, dat kan ook.

    Dus nogmaals, kies vooral iets wat je helpt en waar je je veilig bij voelt

  5. #20
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik snap jouw punt ook hoor en het is geen aanval! Iedereen moet schter de dingen staan die voor hem werken. Ik weet dat ik er niet in geloof dus laat ik niemand komen om vervolgens te zeggen; het werkt toch niet.

    Wat betreft schedelbotten, die zitten redelijk vast, die verschuiven of recht zetten is imo alleen mogelijk met een hamer. Of bedoel je niet de botten van de schedel zelf maar die eraan vastzitten? (oprechte interesse)
    Zou je mij een link willen sturen van onderzoek naar die ritmes? Dat vind ik namelijk dus wel interessant om te lezen.

  6. #21

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ja, ik bedoel echt de schedelbotjes, daar zit hele minimale beweging in en ze zijn echt beïnvloedbaar zonder hamer Kan me voorstellen dat dat moeilijk te bevatten is zonder het zelf gevoeld te hebben en de effecten ervan te hebben ondervonden, maar om je een idee te geven, mijn eerste ervaring met cranio:
    Door een paar schedelbotjes recht te laten zetten, was ik na jaaaaaaren tig dagen per week in bed liggen met migraine er helemaal van af, per direct. Nu, 5 jaar later, nog steeds Dat werkt niet altijd en bij iedere klacht zo direct natuurlijk, maar ik kon er niet meer omheen in ieder geval.

    Over die onderzoeken: die heb ik niet van internet maar uit boeken. Er is maar weinig info over te vinden op internet, of überhaupt in het Nederlands. Dus dat je kritisch bent, snap ik heel goed. Ook ik ben erg kritisch en wil altijd wel eerst het "hoe en waarom" erachter begrijpen - en dan ook zelf ondervinden - voor ik overtuigd ben. Vandaar dat ik mijn toevlucht heb genomen in Engelse medische / cranio boeken, waar wèl ontzettend uitgebreide, concrete en anatomische uitleg te vinden is

    Ik zal kijken of ik die onderzoeken kan vinden voor je, maar had ook veel boeken geleend, dus niet zo bij de hand. Kan even duren..

  7. #22
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Bedankt voor je info en visie en het reageren. Het is heel apart dat er dus een grote groep mensen is binnn de medische wereld die zegt dat hier absoluut geen beweging in zit en een groep die zegt dat hier wel minimale beweging in zit. Je zou denken dat een van beide antwoorden makkelijk te bewijzen zou zijn dus gewoon met een schedel te experimenteren? Gek dat daar dan nergens eenduidend iets over te vinden is. Het is allemaal zo makkelijk nog niet blijkbaar, haha.

  8. #23

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Graag gedaan! En ja, dat ben ik met je eens, blijft lastig die verdeeldheid.

    Ik denk dat een grote oorzaak van het niet algemeen erkend zijn ook is dat regulier niet met die beweging werkt. Er zijn namelijk wel verschillende onderzoeken naar gedaan waarbij die beweging ook echt aangetoond werd. Maar vanuit de reguliere medische wetenschap is er blijkbaar weinig noodzaak om daar verder veel mee te doen, wat zorgt dat het dus ook geen grote bekendheid krijgt.

    Zo zijn er trouwens op heel veel vlakken onderzoeken die de medische wetenschap (nog?) niet bekend maakt. Het blijft dus ook een groot deel zelf diep graven in andere bronnen ben ik bang

  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Vandaag stond Bay tijdens het eten van hooi voor het eerst op rust. Dat doet ze zo goed als nooit. Misschien toch door de druppels?

  10. #25
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Beetje late reactie maar toch.

    Olivia is ook door Joey behandeld, totaal 5 keer. Wij als nuchtere boeren hadden zo onze bedenkingen, maar omdat we het als advies kregen van iemand die wij erg hoog hebben staan toch gedaan. Olivia is als een blad aan de boom omgeslagen en wij stonden er verbijsterd naast. Olivia is van boos (gevaarlijk) paard veranderd in een lieve zorgzame en rustige merrie. Al helpt een zorgzame instelling bij de eigenaar denk ik ook heel veel, net als rust en tijd.

    Daarnaast is olivia doorgemeten ( bioresonantie) en heeft ze druppels gehad en een steentje in de manen ( jaja, ook iets waar wij te nuchter voor zijn maar toch)

    Hoewel wij behoorlijk nuchter zijn hebben we toch echt het effect gezien, en ook onze reguliere da was verbaasd.

  11. #26
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik heb zelf liefst alles overtuigd medisch bewezen, maar door zelf heel veel gezondheidsklachten ben ik erachter gekomen dat de reguliere medische wereld ook echt niet alles is. Zo dingen zijn makkelijker te bewijzen want geef een groep een pilletje en een andere groep een neppilletje en tadaa je hebt goed wetenschappelijk onderzoek. En net dat is bij veel alternatieve methodes zo moeilijk. Daar bestaat niet zo makkelijk een nepbehandeling waardoor het onderzoek statistisch gezien minder waard is. Bovendien boycotten de farmaceutische bedrijven zulk onderzoek inderdaad. Ze willen liever bewijzen dat hun producten werken (en hebben daar veel geld voor over), terwijl alternatieve behandelingen niet zulke financiele grootheersers hebben vaak.

    Ik ben vooral wakker geworden toen een reguliere arts die ook alternatieve opleiding gedaan had mij hielp met mijn klachten. Ze zei zelf dat de reguliere medische wereld heel lang niet alles kan verklaren ook al doen ze vrij alwetend en dat ze heel vaak foute diagnoses stellen (vals positief en vals negatief). Een bloedtest regulier houdt in dat jouw bloed afgenomen wordt en dan letterlijk statistisch bekeken. Dat wil zeggen enkel als je in de uiterste verdeling van de gausscurce valt, dat de test als afwijkend wordt beschouwd. Maar zo een curve is net gebaseerd op gemiddelde waardes. Dus als je standaard bv iets hogere waarde dan gemiddeld (maar nog niet afwijkend) hebt en nu heb je een iets lagere waarde dan gemiddeld, betekent het klinisch dat dat voor jou afwijkend is, maar de test zal dan vals negatief zijn, omdat je nog niet in die uiterste waarden valt. En zo is er een curve voor alle reguliere bloedtesten en wordt iedereen over diezelfde kam geschoren.
    Ik heb dan via haar een bloedtest laten doen die maar op 1 plek in heel Vlaanderen geanalyseerd werd en daar bleek inderdaad uit dat er vanalles wel mis was terwijl ik al tal van reguliere (uitgebreide) bloedtesten had laten doen altijd zonder resultaat.

    Gausscurve:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •