Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Welke behandeling boosheid paard

  1. #1
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Welke behandeling boosheid paard

    Ik heb een fascinerend paard. Ze is 2,5 en een apart geval. Graag wil ik haar ondersteunen om lekker in haar hoofdje te komen zitten, maar ik weet niet zo goed welke riching hiervoor in te slaan gezien ik over de meeste dingen heel erg sceptisch ben

    Het is een KWPN merrie die bij een fokkerij is geboren en voor zover ik weet verder in de opfok heeft gestaan op de paar weken voor ik haar kocht na. Ze had wat ondergewicht (niet overdreven maar zeker niet goed doorvoed) en ik wist dat ze niet het meest zachte karakter had zeg maar.
    Wat is nu het geval; ze voelt vooral heel erg boos aan. Meer kan ik er niet van maken. Ze viel in het begin haar voerbak aan (dus niet degene die het geeft maar echt de bak zelf), vertoonde agressie bij druk en is erg defensief over haar lijf.
    Andere paarden accepteren haar goed en ik denk dat ze midden/hoog zou komen als ik haar in een nieuwe kudde zou zetten (ze is nu midden). Ze doet ook niet echt lelijk tegen andere paarden (absoluut geen jager of schopper), maar op de speelmomenten na is ze ook niet het stabiele zonnetje van de kudde.
    In het weinige werk dat ik met haar heb gedaan was ze makkelijk, snel te overtuigen, relaxt en ze is met dekjes, singels e.d. absoluut niet rillerig en ze is de eerste die overal met haar neus bovenop staat, dus onzeker is ze niet. Het is dus niet het probleem dat het voor de toekomst in de weg zou zitten op dat gebied.

    Ik zou voor haarzelf graag willen dat ze lekkerder in haar vel zit en in de omgang en op de wei minder boos is. Ik denk ook dat ze sneller wat vller zal worden als ze minder interne spanning heeft (ze is nog steeds wat schraal). Daarvoor zoek ik dus een ingang om te beginnen met dingen proberen. Iets alternatiefs of iets semi-alternatiefs. Ik heb gedacht aan accupressuur, homeopathie (maar heeft bij mij nooit gewerkt voor wat dan ook), energetische behandeling, kruidenpreparaten enz.
    Nu vroeg ik me af of ieand hier ervaring mee heeft dat hetgeen hij doet/geprobeerd heeft zou kunnen helpen en of iemand nog andere suggesties heeft.
    Het normale medische circuit heeft geen zin, want ze is verder 100% goedgekeurd (klinisch en foto's), heeft geen pijn (is na paar weken pijnstiller nog exact zo), is levenslustig en speels, eet goed enz. Met training en meer werk zal ze ongetwijfeld ook fijner worden, maar dat is vanwege de situatie nu en haar leeftijd geen optie.

    Momenteel heeft ze een hoefzweertje en mag daarom niks doen en dat bevorderd haar humeur absoluut niet en behandeling aan haar lijf is nu dan ook nog een paar stapen lastiger (lees; voor weken van die voet e.d. is een praam en 2 man echt een absolute vereiste omdat ze vanwege de vele vervelende behandelingen aan die voet steeds nu al boos is als je ernaar kijkt).

    Verder is het een goed, talentvol en braaf paard dus ik zou haar graag verder helpen. Wie wil meedenken?

    edit: ze is verder ook wel mensgericht, komt graag naar je toe in de wei, scharrelt gezellig met je mee enz. dus dat ze mensen echt niet leuk vind is het ook niet.

    DSC_0667.jpg
    Laatst gewijzigd door Feliz; 20-03-15 om 13:05.

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Misschien kan Roos (Pocalover) wat voor je betekenen?

  3. #3
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Je zou Fenella doesburg eens kunnen polsen. Ze is dierenarts, osteopaat en doet dacht ik ook accupunctuur en homeopathie/kruiden.
    Ik heb 2 dieren lichamelijk en mentaal zo zien opknappen van haar behandeling (hond/paard). Zeker de moeite waard om haar eens te polsen.

  4. #4
    Actief Forumlid paardnatuurlijk's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2009
    Locatie
    Huissen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.036

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik moest ook gelijk aan Roos denken! Ik denk echt dat zij heel goed kan helpen!

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Hoe kijkt ze uit haar ogen, er zijn perioden dat ik aan Whoopie haar oogopslag kan zien dat er iets wringt zeg maar, dan is ze ook snel boos met dingen. Waar ik erg over te spreken ben is de cranio behandeling van Joey, van Joey.s Ark. Whoopie is daar vorig jaar ook emotioneel zo van opgeknapt, dan blijkt toch wel vaak dat er hier en daar het een en ander ook wat vast zit in het lijf.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Vast bedankt voor het meedenken en de tips!

  7. #7
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik zou ook zeker Roos een keer benaderen hiervoor!

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik heb contact opgenomen met Fenella Doesburg. Ik hoop dat ze wat kan betekenen voor Bay. Andere opties zijn nog steeds welkom.

  9. #9

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Ik ben heel benieuwd naar het proces en wat er uitkomt.
    hou ons op de hoogte!

  10. #10
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Fenella is langs geweest en heeft met de biotensor druppels voor haar samengesteld (van die standaard homeo druppels van bijvorbeeld de paardendrogit, maar dan dus meerdere in een flesje). Grappig is dat toen ik dit topic aanmaakte ze dezelfde dag beter ging lopen en ze ook veel makkelijker is in de omgang Inmiddels is de hoefzweer weg, heeft ze weer wat dingen mogen doen aan de hand en is ze vrolijker dan ik haar ooit heb meegemaakt . Maar goed, wie weet doen de druppels nog wat extra's voor haar.

  11. #11
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Fijn dat het beter, gaat, heeft ze ook een ostheopathie behandeling gehad?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #12
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Nee, dat nog niet. Noir wel. Dus als dat echt helpt (ook osteopathie heb ik nogal twijfels over) laat ik Bay ook doen, maar anders laat ik haar met acupunctuur doen.

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    In welk opzicht heb je twijfels mbt ostheopathie?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Nou, of het werkt daar is niet iedereen het over eens. Ik heb veel gevallen gezien waarbij er 0,0 verschil was, dus ik weet het niet zo goed.

  15. #15
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Welke behandeling boosheid paard

    Goh daar verbaas ik mij over, maar ik laat mijzelf ook regelmatig behandelen en het heeft zoveel effect, het is ongelofelijk. Nu krijg ik vooral cranoi omdat het anders te heftig is voor mij, maar wat ik dan allemaal voel in mijn lijf dat is niet te beschrijven. Het lichaam moet wel kunnen profiteren van een behandeling het hoeft niet altijd de oplossing te zijn. Whoopie heeft zo vaak de lendewervels niet helemaal goed zitten dat voel je ook en kun je soms ook zien, als ik die laat behandelen dan is dat soms binnen 2 weken terug maar dan is er niets aan de onderliggende oorzaak veranderd bij Whoopie zijn dat bv darmproblemen, als ze veel gas heeft dan kan dat zoveel druk geven in dat gebied dat de wervels het daardoor ook weer te verduren krijgen zeg maar. Het is erg afhankelijk van wat er aan de hand is, is je paard een keer lelijk gevallen, of zitten de ribben vast, of de atlas draaier dat soort dingen, dan merk je heel goed het verschil omdat het paard ineens veel meer vrijheid heeft. Het is ook afhankelijk van wat de eigenaar ziet, ik zie veel paarden lopen waar ik persoonlijk niet zou opstappen, echter sommige mensen zien niet dat er wat aan de hand is en zullen het ook niet echt opmerken dat er iets veranderd is na behandeling.
    De keren dat ik paarden heb zien behandeld worden met Cranio, osthepathie en chiropractie zag ik echt paarden er anders uitzien voor en na de behandeling, vooral de zachtheid bij paarden nadien, maar ook standverschil, Joey neemt ook altijd fotos voor en na om dat te kunnen laten zien.
    Whoopie en Britt de fjord van mijn vriendin zijn een goede maand terug behandeld met Cranio, vooral Britt die daarvoor nogal bozig was is zo veranderd, ze zit duidelijk weer veel beter in haar vel, veel zachter qua uitstraling, niet meer zo snel boos reagerend met name ook als je haar aanraakt.

    Nou ben benieuwd wat je merkt bij Noir.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •