Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: zonverbranding neus

Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

zonverbranding neus

Nu ik een paard heb met een wit en roze neus zie ik ineens weer beelden voor me van paarden die hun neus enorm verbrand hadden, dat mag mijn Eros natuurlijk niet overkomen. Dus ik was op aan het brainstormen over zonnebrandcrème en neuskapje/netje

Nu praat ik hier thuis altijd over hoe het in de natuur gaat en zo kon ik de vraag verwachten
    'Paarden in de natuur hebben toch ook geen neuskapje of zonnebrandcrème?'

Nu vraag ik me toch sterk af, hoe zou dat inderdaad dan gaan in de natuur? Zouden de paarden vaker een beschut stuk zoeken met veel zon? Gaan ze met hun kont naar de zon staan of met hun neus? Kootjes kunnen namelijk net zo goed verbranden...

En wat doen jullie met een roze neus? Insmeren of een kapje aan het halster en waarom? En wanneer doe je zo'n kapje om, ik ben gister zelf ook een beetje verbrand in mijn gezicht na de hele dag buiten en ik verbrand niet zo snel.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re: zonverbranding neus

Paarden zoeken bij veel zon uit zichzelf graag de schaduw op. Moon's neus smeer ik op zonnige dagen in met zonnebrandcreme voor kinderen, factor 30 geloof ik. Een netje irriteert hem, hij moet ervan niezen. Dat netje zat dan vast aan zijn vliegenkap. Bovendien gebruik ik die vliegenkap lang niet altijd, alleen als hij last krijgt van zijn ogen. Overigens is het in de loop van het seizoen steeds minder nodig, het lijkt wel of hij ook een beetje bruin wordt op zijn neus.

Verder is het erger als het sint Janskruid opkomt, als ze dat eten krijgen ze eerder last van zonnebrand. Ook iets om even in de gaten te houden.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Elsa smeer ik op zonnige dagen ook in met een factor 50, en dan zo'n fles die de hele dag werkt. Alleen haar neus trouwens, anders zou ik even bezig zijn haha.

Wat ook voor verbranding zorgt bij Elsa is grazen in nat gras en dan de zo'n erop. Dus ik smeer gelijk s morgens al in ook als de zo'n nog moet komen.

Olivia heeft een vliegendeken met uv-filter om zomers, niet eens zozeer voor het verbranden maar voor de warmte. Wel met hals maar zonder hoofdkap. Waar Elsa gaat liggen bakken in de zon( en eng diep kan slapen = verbranden) gaat Olivia wel in de schaduw staan.

Same hier, smeren met factor 50.. Nicky vind het vreselijk. Maar het helpt wel.

Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Leeftijd
    27

Ik smeer het ook in met factor 50 (voor kids). Bij veel/heftige zon zelfs 2-3x per dag. Ook zijn onderlip verbrand, dus die neem ik ook altijd mee.
    Koten verbranden hier gelukkig niet, dus dat scheelt weer!

Zo'n netje aan het halster heb ik niet, want ze hebben hier bijna nooit een halster om (gaat ook weer zweten/schuren als het zo warm is..) Wil nog wel een keer een vliegenkap met neusnetje proberen, maar dan moet het neusnetje voor hem wel behoorlijk lang zijn!

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Ik heb vroeger ook veel gesmeerd zelfs met zonnebrand voor baby's en zeer waterproof. Kwam er toch vaak op neer dat monty s neus verbrandde. Nu heb ik zo'n masker. Oren zijn ingepakt, ogen ook en het loopt door in een netje over zijn neus. Ook heel handig om om te doen met je hoofdstel er overheen als je in de bak of op buitenrit gaat. Gedeelte is uv werend. Ik heb het goedkoopste exemplaar gekocht bij divoza voor E 15,00 en werkt prima! Geen verbrande neuzen meer.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb weleens een periode fors gesmeerd. Maar vorige jaren niet meer. Eenmaal in het begin wat lichte verbranding, maar daarna geen last meer.
    Ooit door smeren heb ik weleens juist een ontstoken neus gehad.
    Als het echt niet gaat dan doe ik een lapje spijkerstof aan een halster. Maar de laatste jaren gaat het prima met niets doen. En hier hebben ze allemaal witte neuzen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forumlid Eros's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2015
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Sorry voor de late reactie (eros heeft mijt dus druk in de weer met sebacil om de mijten een kopje kleiner te maken )

Bedankt voor al jullie reacties ik ga eros zijn neus goed in de gaten houden en indien nodig dan ook insmeren met factor 30 of 50 en anders een netjes.
    Ze staan hier niet op gras, maar met grote hooiruiven en een dakje dat houdt gelukkig ook al zon tegen.

Het neusje van mijn Haflinger smeer ik in met factor 50 en dan die van Biodermal. Heb nog geen verbrand neusje gezien.

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    105

Die van mijn heeft er ook altijd last van, ik smeer het in met uierzalf en dat werk goed.
    Blijft lang zitten is water bestendig en beschermt.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Forumlid SOL's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2015
    Dagboek Berichten
    1

gaya1 gebruik je Uierzalf als zonnebrandcreme of als middel nadat je paard is verbrand? Morgen wordt het een hele warme dag!

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    105

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door SOL Bekijk Bericht
    gaya1 gebruik je Uierzalf als zonnebrandcreme of als middel nadat je paard is verbrand? Morgen wordt het een hele warme dag!
    Ik gebruik de zalf en doe het in de ochtend op dus inderdaad voordat de zon er is om te verbranden, het is water bestendig dus ook de hele dag werkzaam.
    In ieder geval hier wel weet niet wat andere ervaren hebben mochten die het gebruiken.
    Laatst gewijzigd door gaya1; 04-06-15 om 18:37.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Bladwijzers

Forum Rechten