Whoopie heeft zoals wel bekend vaak problemen met de darmen,echter deze winter deed ze het heel erg goed voor haar doen. maar sinds een aantal maanden is het mis, perioden met wat nattige mest, wat ik in al die jaren absoluut nooit van haar heb gezien, we dachten aan zand dus ze heeft nu 2 keer een zandkuurtje gehad dan lijkt het even beter maar na een tijdje komt het weer terug.
Nu zat ik te denken dat het eigenlijk een tijdje na de enting is begonnen, ze is toen ook verdoofd geweest ivm gebitsbehandeling, dit is niet zo,n goede combi begreep ik ook en een paar weken daarvoor ontwormd. Merk dat ze nu bv ook misschien na een koude nacht voor haar zonder deken weer nattere mest had. Ze krijgt al iets om de leverfunctie te ondersteunen die was zwak. Heb de mest laten controleren op wormen , dat was ok.
Ik zit nu toch ook te dubben om haar de komende jaren niet meer te laten enten, alleen de tetanus om de paar jaar te laten geven. Ze is toch met Pensioen en komt met weinig andere paarden in aanraking, verder ze eigenlijk nooit verkouden.
Zijn hier meer mensen die hun oudere paard die toch weinig de wei uitkomt zeg maar niet enten?
Bladwijzers