Hoi! Ik ben benieuwd naar jullie tips over het volgende:
Ik heb mijn huidige pony sinds twee maanden en ze staat nu 's nachts op stal. Op stal heeft ze zo'n automatisch drinkbakje. Maar ik kwam erachter dat ze daar niet uit drinkt. Eerst kon ik me nog voorstellen dat het moeilijk te zien of is ze er nou daadwerkelijk wel of niet uit drinkt, aangezien als een paard eruit drinkt, het water ongeveer op hetzelfde niveau blijft. Maar ik heb hem meerdere malen tot het randje vol gezet, maar dan alsnog de dagen erna niets eruit. Als ik water liet lopen, stond ze ook wel te snuiven in de stal (dit werd wel minder). Nu had ik brokjes erin gelegd. Deze probeert ze vakkundig onder de lepel vandaan te halen, waar ze erg goed in is. Het is wel voorgekomen dat er dan toch water ging lopen. Hier was ze dan in elk geval niet bang meer voor. Dus ik dacht: nou, nu weet ze het water te vinden en is ze er niet bang voor, dus probleem opgelost. Maar het valt me op dat nog steeds altijd het water op hetzelfde niveau blijft (ook als ik hem helemaal vol laat lopen). Dus ze drinkt nog steeds niet echt. Overdag buiten heeft ze gewoon een grote drinkbak waar ze wel uit drinkt. Dus ze krijgt in elk geval wel water binnen. En ik denk ook wel genoeg om me er verder niet heel erg druk om te maken. Ergens zegt mijn gevoel ook, als ze dorst krijgt, gaat ze vanzelf drinken. Maar blijkbaar drinkt ze overdag genoeg om op stal niet zo erg dorst te hebben dat ze eruit gaat drinken. Maar op stal krijgt ze meerdere keren hooi, dus het lijkt me toch echt beter als ze daarnaast wel gewoon drinkt!
Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad? En ik ben benieuwd naar jullie tips!
Bladwijzers