Ik heb wat moeite met kracht zetten wanner ik de hoeven moet vijlen. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, ik heb zo'n blauwe rasp handmodel (kan even niet op de naam komen) maar die haalt er toch te weinig vanaf, vooral zoals nu de hoeven hard en droog zijn. Ik heb een kleine hoefrasp en ook nog een kleine rasp om steunsels mee weg te halen maar beide gaan voor mij te veel "happen".
Ik zoek eigenlijk iets wat wel scherp is maar niet teveel kracht vraagt, liefst iets wat fijn in de hand ligt. Nu zag ik een tijdje terug ook een handrasp halfrond model, gevonden het is de radius rasp deze kost 54 euro zag ik, als het dan niet werkt is dat toch weer veel geld, dus misschien heeft hier iemand ervaring? Onze bekapper was er wel tevreden over die kende dit product. Hier een link naar een filmpje, ik denk zalf dat alleen de pro ook wel voldoet.
https://youtu.be/4zJdRvS5qxg
Ik vraag mij ook wel eens af of je iets zou kunnen met een handig apparaatje ,een dremel of zoiets. Ik weet wel dat Trea toen een slijper gebruikte met een soort van schuurschijf erop dacht ik, maar ik zoek iets wat je makkelijk even pakt, ik zal eens neuzen tussen Huib zijn gereedschap.
Bladwijzers