Moon heeft sinds een week of drie een paar mooie Equine fusion jogging shoes. Geweldig, nu loopt hij niet meer gevoelig op stenige stukjes. Bovendien stapt hij veel sneller.
Geweldig! Althans, dat dacht ik eerst. Maar laatst reed Marloes met hem op het veldje en kon ik hem dus eens rustig van de kant bekijken. En nu weet ik het zeker, dat snelle lopen heeft een RB kantje. Hij gaat bovendien erg op de voorhand lopen, hij haast zich als het ware over zijn voeten heen. Dat heeft hij bij de Easyboots die we een paar jaar terug gebruikten nooit gedaan. Dan stapte hij wel lekker maar niet dat gehaaste. Kennelijk vindt hij er iets niet fijn aan. Dat is probleem 1.
Wat ik in ieder geval ga proberen is een sok zonder voet over zijn koot doen om te kijken of het dan minder irriteert.
Probleem 2 is dat sinds een week de rechterschoen draait en flink ook. Ik kan twee oorzaken verzinnen:
A. De schoenen worden soepeler in gebruik en door Moon's ronde hoeven draaien ze makkelijk.
B. Moon is een maand geleden bekapt, er is inmiddels dus wat bijgroei en met name die rechterhoef wordt dan best een stukje breder. Misschien past de schoen daardoor niet goed meer.
De hoefschoenpasser raadde pads aan, en die ga ik proberen, maar als de hoeven juist te groot zijn is het geen oplossing. De andere oplossing is misschien tussentijds zelf bijvijlen maar dat vindt mijn rug een slecht idee. Of de bekapper vaker laten komen.
Online vind ik wat ervaringen van mensen die zeggen dat deze hoefschoenen in de grote maten met ronde hoeven inderdaad snel draaien. Zijn er hier mensen met ervaringen of tips?
Bladwijzers