Ik zie zoveel moois op mijn ritten op de Veluwe, ik zou dat zo graag vastleggen.
Als ik zonder paard naar de Hoge Veluwe ga neem ik mijn digitale spiegelreflex mee en met een beetje mazzel kom ik dan terug met supermooie platen met beesten (meestal in de verte).
Maar wat ik zie te paard is vaak zóveel dichterbij of zoveel meer!
Bailey is superstoer en heel Veluweproof. Edelherten vind hij voornamelijk saai maar hij wil heus wel (even) wachten als ik wil kijken, springende reetjes zijn niet zo interessant als blaadjes aan de boom, en een kudde rennende moeflons is zoiets als tv-kijken.
Ik zou dus heel graag mijn spiegelreflex meenemen te paard, maar ik loop praktisch nogal tegen dingen aan:
* Camera in een rugzak.
Naast dat het niet lekker rijd zei vriendlief meteen: 'maar wat als je erop valt?'
Goed punt, dat is totáál niet veilig
* Camera in zadeltas achterop
Hobbelt als een malle, steeds een klap op de spiegels als het paard beweegt in draf en de tas achterblijft in beweging en de boel opvangt.
* Camera in tas voorop
Maakt de boel erg groot, zeker met de lens die ik heb, en stuitert het ook op de schouder.
Hebben jullie nog ideeën? Ik dacht ook nog aan een extra zoomlens voor mijn iPhone, maar dat effect lijkt nogal miniem met mijn bedoelingen, en ik vind het ook wel fijn als mijn telefoon gewoon een fatsoenlijke hoes heeft zodat ik hem altijd in noodgevallen kan gebruiken.
Bladwijzers