Mijn pony heeft behoorlijk zomereczeem, wat met een eczeemdeken en redelijk voerbeleid en smeerseltjes gelukkig wel aardig in toom te houden is (geen schuurplekken, alleen staart en manen iets dunner en ze jeukt niet enorm veel gelukkig ) Maaarrr, zoals iedereen waarschijnlijk wel is opgevallen, stikt het van de vliegen, muggen en dazen in deze tijd van het jaar. Gelukkig is ze in principe 'alleen' allergisch voor de knutten en veroorzaken de rest van de vliegen rot insecten gelukkig geen langdurige jeuk zoals de knutten, maar vooral in het bos wordt ze helemaal gestoord van alle muggen en dazen. En ik kan zelf knutten niet herkennen, maar die zullen haar vast ook behoorlijk irriteren in het bos. Maar de bak is bij ons op het moment enorm zwaar en ik kan eigenlijk alleen op de hoefslag trainen, dus ik wil toch echt wat vaker het bos is om haar beweging te geven.
Om een lang verhaal kort te maken: ik zit er aan te denken om een vliegendeken om mee te rijden te kopen, om haar ook tijdens het rijden de rust te gunnen. Sowieso in het bos, en eventueel ook tijdens het rijden in de bak.
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met het rijden met een vliegendeken. Het lijkt me dat het ze erg in de weg zit, maar misschien ervaren jullie dat helemaal niet zo? En welke deken / welk merk zouden jullie dan adviseren?
Bladwijzers