Hoi,
Sinds een week of 2-3 ben ik nu bezig met Parelli, en ik vind het erg leuk. Dutchie, mijn pony ook. Onze band is al gegroeid, maar nu kom ik dus op een probleem. Hij vertrouwd erop dat ik hem geen pijn of etc. doe, daarom als ik probeer hem van mij weg te laten draaien, met zijn hoofd, wil hij dat dus niet. Hij blijft stug met zijn hoofd bij mij, en draait enkel zijn kont bij. Eerder was dit heel makkelijk, en liep hij vrijwillig gewoon weg.
In een filmpje op connect zag ik dat pat ging springen en doen als een zeester, en vervolgens ging het paard weg, nou dacht ik dat probeer ik ook. Gevolg: Dutchie vind het reuze interessant en komt juist dichterbij .
Hij wordt ook wat beschermerig over mij, eerder konden alle pony's in de buurt komen en kon ik die een aai geven, en nu laat hij dat niet meer toe. Ook als mijn moeder op Dutchie rijdt, en ik sta langs de kant, is het heel lastig om hem te laten focussen op de amazone.
Problemen met het niet wegdraaien zijn vooral dat ik hem niet even lekker kan laten uitrazen, laten vrijspringen oid, ik moet zelf gaan rennen, dan komt hij wel mee, als ik stop, stopt hij ook. Dat heb ik hem natuurlijk net geleerd....
Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, en hoe heb je dit opgelost?? Alvast bedankt
Bladwijzers