Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 32

Topic: How to create cow(dog)sense

  1. #16

    Re: How to create cow(dog)sense

    Oh dat heb ik vorig voorjaar ook gedaan: koeiendrijven met Susan, na ons 2e buitenritje alleen aller tijden, enigzins overmoedig.
    Susan was touwslingerproof, gelukkig, maar....de koeien van Martien ook! Ze kwamen gewoon ondanks geslinger naar ons toe! Eentje wilde ons gaan aanvallen! Suusje werd een beetje bang. Martien: misschien moet je een beetjke roepen!

    Ikke roepen, daar gingen de koeien inderdaad wel van bewegen, maar Susan ook! Dat deed ik namelijk nooit en had ik ook niet geoefend, en ze heeft vroeger voor de kar gelopen, dus als ik riep: TOEMAAR! dacht ze dat zij iets moest doen Schattig was het, maar niet zo handig.

    May the horse be with you!

  2. #17
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Ik haalde vroeger altijd samen met Son de schapen plus kroost naar binnen voor de nacht (pasgeboren lammetjes en rondlopende vossen in een koude voorjaarsnacht is geen leuke combi, vandaar). Erg leuk, ik wijzend naar Son de ene kant en zij de andere kant. Samen de schapen naar binnen halen en zij reuze lol met haar wollige vriendjes. Jammer genoeg is dat voorbij, maar met Kate ga ik zeker hetzelfde doen!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  3. #18
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: How to create cow(dog)sense

    Hey hoe deed je dat dan Jossie? Klinkt echt heel grappig, maar ik snap het nog niet helemaal geloof is...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  4. #19
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Ik liep aan de ene kant van het land (linksachteraan) en Son rechtsachteraan. Door middel van gebaren en stem kon ik Son sturen (van een afstand dus), zodat ze de schapen en lammetjes opdreef naar het hek. Eventuele ontsnappers kon ik dan opvangen, alhoewel Son daar soms zelf ook een stokje voor stak. Zie het maar als haflinger Son, vermomd als bordercollie .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  5. #20

    Re: How to create cow(dog)sense

    Wow, dus toch? Ik dacht dat te lezen, maar dacht dat ik nu gek geworden was omdat ik veronderstelde dat je dit met je paard at liberty kon doen... maar jij deed dat dus echt, ongelofelijk gaaf moet dat geweest zijn!

    May the horse be with you!

  6. #21
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Was het ook! Gelukkig waren de dames schaap en Son al een hele tijd aan elkaar gewend en had ik Son aangeleerd dat ze stokstijf stil moest staan als er een kudde lammeren om haar heen (en onder haar door liep), anders waren er ongelukken gebeurd. Son was gewoon erg goed te sturen op stem en gebaar, hoe minder ik haar vast had (lees uit haar aura bleef) hoe beter het ging. Overigens moest ze er wel zin in hebben .

    Maar het was ongelooflijk gaaf om dit met je paard te kunnen. Ook met jonge koeien kon ze het, maar dan hield ik haar vast aan een lange lijn. Ze raakte dan zo enthousiast dat ze mee ging hollen...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  7. #22
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: How to create cow(dog)sense

    Gaaf Jossie!!! Jah dat enthousiastme herken ik wel!
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  8. #23
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: How to create cow(dog)sense

    Dat lijkt me super. Zo worden dagelijkse klusjes toch een hoop gezelliger!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #24
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: How to create cow(dog)sense

    Wow Jossie! Super zeg!!! Kan je eens even tot bij mij komen en mij uitleggen hoe ik dat aan Shiva leer voor dat met de koeien te doen...?

  10. #25
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Eerst aan de hand meenemen en het touw steeds langer maken. Op een gegeven moment viel het kwartje bij Son en deed ze het zelf. Nu moet ik er wel bijzeggen dat Son altijd op haar eigen stukje tussen de schapen liep en een dagtaak had aan het wegsturen van schapen uit haar stukje land. Ze deed dus niet liever als schapen uit haar landje jagen . Met de pinken werkte dat dus ook zo!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  11. #26
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: How to create cow(dog)sense

    Ja, dan begreep ik het dus toch goed, maar het leek zo onwaarschijnlijk dat je het echt zo los deed
    Gaaf hoor, ik begin steeds meer en meer te begrijpen ho9e bijzonder Son voor jou was. Tuurlijk is elk paard bijzonder voor zijn/haar mens, maar bij jullie nog een beetje extra!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  12. #27
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Ik begrijp eigenlijk ook nu pas dat het een unieke actie van Son en mij was, kun je nagaan... ik vond het altijd de normaalste zaak van de wereld. Zo haalde ik haar ook altijd loslopend uit het land, zij voor mij uit, zodat ik de hekken na haar dicht kon doen...

    Typisch geval van het besef komt pas achteraf .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  13. #28
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: How to create cow(dog)sense

    Amai zeg dit klinkt gewoon ongelooflijk, ik denk dat ik ook maar eens een kuddeke koeien in de wei van Shiva ga steken, wie weet werkt het ook...?

    Maar inderdaad, het is dikwijls zo dat je de mooie dingen, die voor buitenstaanders zooo magisch lijken, niet meer ziet doordat ze voor jou doodnormaal zijn, maar jeetje, ik ken niemand die dit kan met zijn paarden hoor Jossie, echt fantastisch! Jij moet wel veeeeeel savvy hebben als je dat aan een paard kan leren!

  14. #29
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: How to create cow(dog)sense

    Oei, dat zoui k niet met Beau moeten roberen. Een paar jaar terug ging ik wel eens met hem rijden met mijn hondje aan de riem mee. Maar Beau was iets té dol op de staart van hond Joost . Beau heeft em nooit echt gebeten maar het was wel altijd goed opletten. Nee, dan toch maar liever niet los in de bak proberen. En pjelk? Volgensmij is hij alleen maar doodsbenauwd voor honden. Laatst ging hij er met mijn moeder vandoor toen hij in het donker twee rode hondeoogjes zag.. Brrr dat is dan natuurlijk ook wel HEEL eng.
    LIjkt me wel heel gaaf zo`n paard met co/dogsense!

  15. #30
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: How to create cow(dog)sense

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Jij moet wel veeeeeel savvy hebben als je dat aan een paard kan leren!
    Dat denk ik niet hoor , ik had gewoon het geluk dat Son en ik twee handen op een buik waren. Daarnaast was ik de enige voor wie Son haar best wilde doen en deed wat haar gevraagd werd... Veel savvy, nee dat denk ik niet, maar wel een goede band samen gehad.

    Ik hoop echt ook met Kate zo'n band te krijgen, maar besef nu pas door alle reacties hier dat dit misschien niet haalbaar is. Kate is niet Son...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •