Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Mijn paard boert

  1. #1
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Mijn paard boert

    Al een enige tijd boert Falcon meestal als hij van het gras komt en we daarna wat gaan doen, maar soms ook als hij een tijdje heeft gestaan.
    Ze gaan hier door de weeks van 6:15 tot 12:30 op het gras, ik werk dan tot 15:00 en ga daarna wat doen.
    Rond een uur of 16:30 krijgen ze hooi waar hij z,n 2 a 4 uur mee doet, in het weekeind staan ze weer op de wei van 9 tot 3 en meestal gaan we daarna wat doen, ik ben er niet z,n voorstander van om gelijk wat te doen nadat hij van het gras komt.
    Maar in het weekeind heb ik niet veel keuze,ik zelf heb het gevoel dat het komt van vol zijn.
    Maar gisteren in de les deed hij het ook en zei mijn instructrice dat paarden niet horen te boeren, het kan misschien wel iets van een maagzweer zijn.
    Heb het een en ander opgezocht maar word er niet wijzer van, hebben hier meer mensen ervaring mee of weet iemand waar het vandaan komt en of het schadelijk is.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  2. #2

    Re: Mijn paard boert

    Geen ervaring, ik heb ook ea opgezocht.

    En kom wel veel uit bij darmproblemen & samenhangend met koliek..
    Veel verder kom ik ook niet.
    Ik vind bij mensen vaak al vrij ongezond als iemand veel boert.
    Bij paard heb ik het nog nooit gezien/gehoord.

  3. #3
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Mijn paard boert

    Zou dan gewoon even telefonisch met je dierenarts overleggen. Dan weet je of het normaal is of niet? Zelf heb ik het nog niet gehoord bij paarden volgens mij.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Mijn paard boert

    Zeker laten onderzoeken. Dat is niet normaal. Ze doen dat bijvoorbeeld bij gedeeltelijke slokdarmverstopping of darmverstopping.

  5. #5
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Mijn paard boert

    Dat had ik ook gelezen maar hij is niet koliekerig en mest gewoon normale mooie drollen en laat gewoon normaal windjes om het maar zo te zeggen.
    Ik ga het wel even navragen.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  6. #6
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Mijn paard boert

    Ik zou het ook laten nakijken. Ik heb zelf een luchtzuiger en daardoor veel ervaring met en kennis over luchtzuigen en maagproblemen. Het boeren zou ook een vorm van luchtzuigen kunnen zijn (luchthappen eigenlijk, zonder de tanden ergens op te zetten). Luchtzuigen heeft te maken met maagproblemen en er kan inderdaad een maagzweer zijn. Dit kan al van jaren geleden zijn en hoeft niet iets recents te zijn hoor. Maar wel fijn om te laten nakijken, zeker als hij verder gezond is.

  7. #7
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Mijn paard boert

    Net de veearts gebeld en verteld hoe en of wat, falcon staat op een klaverrijk land waar veel eitwitten in zitten wat boeren kan veroorzaken door gasvorming.
    Een maagzweer kan ook maar het is begonnen toen hij het land op ging, dus we kijken het nu even aan tot de herfst en als het dan nog niet over is een onderzoek op maagzweren.
    Het is in ieder geval geen luchtzuigen.
    Laatst gewijzigd door gaya1; 07-08-15 om 20:02.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Mijn paard boert

    Toch zou ik het erg goed in de gaten houden. Mijn eerste pony heeft nog tijden doorgelopen met een gedeeltelijk afgesloten darm bleek achteraf. Die had ook nog mest e.d. Hopelijk is het land inderdaad het probleem!

  9. #9
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Mijn paard boert

    Ik ken dat wel, op mijn vorige pensionstal hadden meer paarden dat de eerste dagen dat ze het land op gingen. Na een paar dagen was het over, ze hielden er gelukkig niets aan over.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #10
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Mijn paard boert

    Ik denk ook dat het van het land komt, in de winter heeft hij er geen last van gehad we houden het gewoon in de gaten.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  11. #11
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Mijn paard boert

    Ik had ze vandaag in de paddock gelaten met hooi en een ze het gras wat langs de bakrand groeit laten opeten, vandaag dus ook geen geboer gehoord dus ben er wel van overtuigd dat het van het land komt.
    Des al niet te min hou ik het nog wel in de gaten.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •