Bedankt voor de site inderdaad!
Interessant vind ik dat op deze site aangeraden wordt ALLE klaver en ALLE raai uit je wei te bannen. In menig paardengrasmengel zit klaver en raai, in ieder geval een van de mengsels van Bioron die ik bewust niet heb genomen omdat ik al (te veel) kaver heb, geen bastaard maar witte klaver. Ook interessant dat er, naast een aantal grassen die hier in NL ook aangeraden worden in de paardenwei (Kropaar en Timotee), een aantal andere grassen worden genoemd oa Struisgras en Kamgras, waarvan in ieder geval de Witbol ook een gras is die hier gewoon voorkomt maar bij ons in NL ontbreekt in de adviezen.
Bij Timotee zegt men trouwens dat het minder geschikt (wel bij bv fokmerries) is dan ik geloof struisgras omdat het suikergehalte hoger is...op nederlandse sites lees ik juist dat het suikergehalte zo laag is, lager dan menig ander gras.
Ik ga eens kijken of de genoemde graszaden geschikt zijn voor de nederlandse kleibodem. Ze wortelen diep, dat lijkt me heel fijn.
- - - Updated - - -
de reden dat je mest niet moet slepen vond ik wel erg grappig maar niet erg 'onderbouwd'...
en het lijstje van goede kruiden (maar 2 !) in je wei erg summier.
Bladwijzers