Oorspronkelijk Geplaatst door
Marie
Als jullie op de wei of in de piste wel bitloos mennen maar op straat niet wil dat dus zeggen dat het verkeer en nieuwe omgeving zodanig invloed hebben op jullie paard dat je hem/haar op dat moment niet vertrouwt zonder bit. Jullie paarden reageren dus op verkeer. Dat snap ik, dat is niks nieuws op deze aarde. Maar Sofie reageert niet op verkeer. Ze is werkelijk een held op straat en ik heb haar nog nooit hard zien schrikken van iets dat je tegenkomt op de openbare weg. En we hebben ondertussen wel al wat tegengekomen! Je kan het zo gek niet bedenken... Daarom durf ik ook bitloos in de koets op straat, voor ons maakt het niets uit
Daarom ook dat ik in mijn eerste reactie zei dat het van je paard afhangt. Ik zou zeker niet met elk paard zo maar bitloos in de koets de baan op gaan! Dat zou ik zelf niet durven en raad ik zeker anderen ook niet aan. Maar om nu te stellen dat het levensgevaarlijk is... Dat gaat wat ver in mijn ogen want met sommige paarden met de juiste voorbereiding kan het zeker wel!
Bladwijzers