Kunnen jullie eens mee denken, weidegenoot van Whoopie is niet helemaal in orde, de da komt vanmiddag, er word gedacht dat ze spierbevangen zou kunnen zijn, dat dacht C. tenminste.
Ze is al een paar dagen sloom en loopt vooral voorzichtig, je ziet geen typische houding, sterk ruikende urine is mij ook niet opgevallen. Ze is nogal introvert, dus ze komt dan vooral rustig over , ik zie niet echt dat ze pijn heeft, geen zweten oid, eerder iets te fris aanvoelend maar niet echt koud. Ze heeft gisteravond een regendeken opgekregen voor de zekerheid, en maar met detoxdruppels gestart om evt afvalstoffen af te voeren.
Ze heeft een hele tijd steeds last gehad van wat natte mest, we dachten dat dit kwam door het eten van zand, dus zandkuur gegeven maar dan kwam het toch weer terug, na een tijdje weer een zandkuur gegeven en mest na laten kijken op wormen, dat was ok ook bleek ze het eten wel goed te verteren. Wel bleek dat ze reageerde met natte mest op koude nachten, dus vaker de deken op gedaan. Het enige wat ik toen nog kon bedenken was het hooi, dit was hooi van vorig jaar wat we sinds een tijdje voerden, ruikt goed geen stof, niets vreemds aan te ontdekken maar wat opviel was dat ze de liksteen idioot veel gebruikten sinds die tijd, sinds een kleine 2 weken krijgen ze nu hooi van de eerste snee dit jaar, sindsdien geen natte mest meer gezien, dus ik dacht probleem opgelost. Maar nu dus dit. Weten jullie wat de achtergrond is van bevangenheid, is dat toch een probleem in de stofwisseling waardoor uiteindelijk door ontstaan van gifstoffen de lever word overbelast, zelfde soort verhaal als bij hoefbevangenheid?
Nog als aanvulling, op het moment vind ze het niet fijn dat ze word aangeraakt op haar benen, benen worden ook wat "vol"maar ze beweegt ook niet veel, ze heeft echt al moeite om over een plank te stappen, dus ik denk dat bevangenheid toch wel aan de orde zal zijn. Ze heeft al een langere tijd wat op en af last van haar l-achterbeen.
Bedankt voor meedenken.
Bladwijzers