Hoi forumleden,
Over twee weken wordt een start gemaakt met de aanleg van de bak. Nu werd mij gevraagd wat ik wil: of paardenbakkenzand of ophoogzand. Ik begreep dat ophoogzand lichter is dus prettiger voor de paarden om in te lopen, maar dat het wel stuift.
Nu vraag ik me een paar dingen af. Stuift het uberhaupt bv bij droog en winderig weer, of is dat alleen wanneer je de bak gebruikt. In hoeverre is het hinderlijk bij trainen (voor je paard en jezelf). En in hoeverre kan mijn buurvrouw (een hele lieve dame, die in het betreffende huisje mag blijven wonen tot ze sterft, daarna mag het huisje niet meer gewoond worden, het is een verbouwde schuur) er hinder van ondervinden. Haar huis/tuin ligt plusminus 3 meter van de bak verwijderd. De lengte van de bak (20 meter) loopt parallel aan haar perceel. Er groeit een haag tussen van zo'n 2 meter hoog. De wind is vaak zuidwest, dat is precies in haar richting. Dus m.a.w. hoever kan het zand in bv het ergste geval stuiven...
Er zit een ander kostenplaatje aan paardenbakkenzand daarom zou ik graag wat ervaringen willen vernemen van jullie.
Ik hoor het heel graag wat jullie ervaringen zijn en wat jullie advies is.
Alvast weer veel dank !
Thekla
beetje te ethousiast op de aaa's getypt zie ik
Bladwijzers