Nadat ik met Pilates was gestopt - ik kreeg teveel last van mijn heupen, het tempo in de les lag voor mij gewoon te hoog - zocht ik iets anders om sportief mee bezig te zijn. Naar een sportschool is niet echt een optie, ik heb zo weinig tijd met 40 uur werk, paard en huishouden. Om te beginnen heb ik mijn stepbankje weer uit het stof getrokken, steppen vond ik vroeger leuk en ik blijk het nog leuk te vinden. Je word er alleen niet lenig van.
Toen dacht ik "yoga". Maar ja, weer hetzelfde, nauwelijks tijd om naar les te gaan en filmpjes op YouTube en op DVD gaan me eigenlijk veel te snel, eer ik door heb wat de bedoeling is zijn ze al weer bij het volgende . En toen las ik een recensie over "yoga met Evy", dezelfde Evy van de succesvolle serie over hardlopen. En dat was de oplossing. Het boek begint rustig, ik hoef geen filmpje te volgen, de uitleg en de foto's zijn duidelijk, kortom ik zit - sta - lig nu met veel plezier drie keer per week op mijn matje. Het feit dat ik mijn tenen weer aan kan raken terwijl ik met gestrekte benen sta, geeft aan dat ik met dit boek vorderingen maak. Ik kan het boek van harte aanbevelen als je nog niets van yoga weet maar het toch eens in je eentje wil proberen.
Bladwijzers