Jorunn in de kruidenmix zit o.a. marshmallow root, moerasspirea, melk distelzaad, zoethout en gotu kola blad.
Jorunn in de kruidenmix zit o.a. marshmallow root, moerasspirea, melk distelzaad, zoethout en gotu kola blad.
Levi verdraagt de kuil ook niet altijd even goed, die voer ik nu haylage balancer bij (klei om zuur te neutraliseren en spijsverteringsondersteunende kruiden). Dacht ik eindelijk van de poeders af te zijn, moest er toch nog wat bij. Het doet hem wel erg goed (mok weg, zachte buik).
da's best een hoop poeder per dag, ik doe dat door z'n fibra en lucernebrokken heen, met een scheut water.
@ Tinky: dat is er dan ook eentje om wellicht uit te proberen. Ik heb de gluco balans besteld. Hopelijk helpt het Loda.
note to self: change the mind, the body will follow.
Ik hoop met je mee!
Levi is er ondertussen vanaf, die zit op mooi gewicht en mag aardig wat eten om het zo te houden..
Als dat zou kunnen!!Levi is er ondertussen vanaf, die zit op mooi gewicht en mag aardig wat eten om het zo te houden..
Staat Loda een beetje laag in rang? Lekker in een HIT-actief zetten, valt ze zo af
[QUOTE]Staat Loda een beetje laag in rang? Lekker in een HIT-actief zetten, valt ze zo af [/QUOTE]
Nee, 'helaas', midden-middenhoog . Ze laat het hooi niet onder haar neus weg eten en beweegt ook nog graag zo min mogelijk...
Ja, dat was mijn mazzel. Levi kwam moddervet van een weiland dat hij samen met een suffe ezel leeg mocht eten. Nu issie de lul
(Overigens kun je in de hit sowieso voer individueel beperken, dat is dan wel weer heel makkelijk van dikke paarden in dit systeem)
je kunt ook eens contact opnemen met jente driessen van www.horsecomplete.nl zij maakt kruidenmixen op maat per paard...je kunt ze wel zo geven omdat het wxht kruiden zijn en in principe zou ze het ook willen eten omdat het is wat ze mist...elke 5 weken test ze dan opnieuw als je dat wilt!
Dank voor de tip Anna!
Ben ik ook erg over te spreken! Casindy krijgt dan wel geen kruiden om af te vallen, maar wel voor haar spijsvertering en hormonen. En ze doet het er echt supergoed op Ze verbeterde in rap tempo en ik heb nog nooit zo'n stabiele Casindy gehad. En Jente is ook gewoon fijn. Belt rustig even 20 minuten met je om zeker te weten dat ze de juiste kruiden voor je paard heeft uitgekozen.
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
@anna & Rianne: die ga ik even onthouden ook! Ik ben net gisteren begonnen met het voeren van de gluco balans, en dat at ze heel snel op. Ik ga even in de gaten houden wat dat doet. Binnenkort wordt onze nieuwe lading kuil getest en dan kan ik eventueel dit nog doen.
Ik kan op de website van die Jente niet vinden hoe ze precies meet welke kruiden nodig zijn. Ja met de biotensor, maar doet ze dat op afstand of moet ze daarvoor naar je toekomen?
Doet ze op afstand
Bladwijzers