Hoi allemaal
Loda is in de laatste paar maanden erg dik geworden. Het begon in de zomer en het is er niet meer af gegaan. Het hangt deels af van de wijze waarop Loda nu staat (onbeperkt droog kuil met een net erover) en het feit dat ze weinig bewegen omdat onze twee ruiven dicht bij elkaar in de buurt staan in verband met de modder. Daarnaast is de bak waar we toegang tot hebben, momenteel meer een glijbaan dan een bak, dus gaat beweging redelijk moeizaam en dan is het de afgelopen weken meestal alleen rechtrichten omdat dat op een relatief klein oppervlak kan. Ik kan haar zo'n 2x per week buiten rijden als ik genoeg tijd heb omdat het dan licht is, maar verder is het kilometers maken momenteel even lastig. Er staan wel bakverbeteringen en dergelijk op het programma, en dat geeft de burger moed, maar voor nu ben ik een beetje op zoek naar voeding welke ik bij kan voeren dat a. weinig kilocalorieën bevat en b. haar spijsvertering op gang helpt/iets harder laat werken. Ze staat overigens ook al met een graskorf om, om de voedingstoevoer een klein beetje te beperken.
Hebben jullie ervaringen met bepaalde kruiden of supplementen die de spijsvertering aan het werk zetten? Ik hoor het graag!
Groetjes,
Jasmijn
Bladwijzers