ik zet het even bij medisch omdat ik niet weet waar ik het anders kwijt moet.
Ik heb even een stuk gekopieerd uit apis zijn dagboek.
Na het poepscheppen ging ik mijn spullen halen, toen ik terug kwam stond apis vooraan. Ik zette mijn spullen neer en apis kwam naar mij toe. Halstertje om en naar de schuilstal gelopen. Daar deed ik zijn deken af. Toen ik apis deken net af had kwam een stalgenootje aan. Ze schoof haar poetskist over de grond en liet haar longeer zweep vallen. apis begon toen onwijs te trillen... Over zij hele lijf. Toen hij er met was stond hij wel eens te trillen, maar nu was het echt heftig.
Pik was net begonnen met poetsen en ben toen maar gestopt. Ik ben met hem de paddock ingelopen en heb hem rustig laten bewegen, wat stick to me, touch it en wat cirkels in stap. Hij kon gewoon nadenken en likken en kauwen maar hij bleef trillen. Op een geven moment schudde hij zich uit en heeft wat gebriest maar het tillen bleef nog wel even, het heeft in totaal ongeveer 15 tot 20 minuten geduurd.
Op het moment zelf heb ik geen schrik reactie gezien bij apis.... Behalve dan het trillen.
wie heeft dit ook wel eens zo heftig mee gemaakt? En wat kan ik op zo'n moment het beste doen?
Bladwijzers