Op de Equiday geeft ik een lezing en een workshop over de body condition score van Henneke. (Daar heb ik enorm veel zin in! maar dat terzijde).
Voor de workshop zoek ik deelnemers en paarden.
Deelnemers: er kunnen max. 5 mensen meedoen aan de workshop. Deze wordt gegeven in een round pen. We bepalen samen aan de hand van de scoretabel wat de BCS is van drie of vier paarden. Bij het eerste paard geef ik een korte uitleg waar je op moet letten. Bij de volgende paarden ga je zelf aan de slag, waarna we het paard samen bespreken. Aanmelden kan door mij een pbtje te sturen. Kosten zijn 10 euro pp.
Paarden: voor de workshop zoek ik een aantal paarden. De paarden komen één voor één de round pen in. De paarden worden op verschillende plekken aangeraakt (rug, staartwortel, ribben, schoft, schouder, nek) door onbekenden. Het is belangrijk dat je paard daar geen moeite mee heeft.
Het is de bedoeling dat elk paard een begeleider heeft die geen deelnemer is aan de workshop en die zich alleen bezig houdt met het paard en er voor het paard is, dus o.a. kijkt of het signalen afgeeft dat het teveel wordt en het gerust stelt. Wil je de BCS van je paard laten bepalen èn zelf meedoen kijk dan of je een vertrouwd iemand kunt vinden die je paard wil begeleiden. Deelname van het paard is gratis.
Ik realiseer me dat de planning van de Equiday nog niet precies bekend is dus dat het lastig is om je al definitief aan te melden. Maar mocht je belangstelling hebben om mee te doen of je paard mee te laten doen laat het me dan alvast even weten via pb dan kunnen we later kijken wie wel kan en wie niet.
Bladwijzers