Bedankt voor alle reacties! De ervaring met haver plus motivatie is een erg goede voor ons, voorlopig denk ik ook niet dat ik aan het rantsoen moet gaan sleutelen. Want inderdaad, als hij wil, kan hij meer dan genoeg energie laten zien.
Marja, dat niet harder willen gaan voor een achteropkomende kuddegenoot herken ik héél erg. Mijn jonge ruin is ontzettend speels en daagt Kees heel regelmatig uit. De laatste tijd begint hij daar vaker op in te gaan en speelt net zo fanatiek mee. Maar op de momenten dat Kees geen zin heeft, dan laat hij zich echt niet verleiden!
Bedankt Gilraen! Dankzij mijn stalgenoot zijn we in de bak al point to point aan het rijden, tussendoor stap ik vaak af om iets anders te doen (kunstje of stukje aan de hand werken) en inderdaad, kort en stoppen op het moment dat hij power laat zien. Dat heeft in 2 weken tijd al veel opgeleverd en dat zonder bewust met Parelli bezig te zijn, dus er is hoop!
Vanochtend heeft mijn stalgenoot de eerste 3 van de 7 games uitgelegd en gedemonstreerd, maar daar kan ik misschien beter over verder schrijven in een trainingsdagboekje. Erg speels en leerzaam was het, maar ook enorm confronterend voor mij. Al die referentiekaders die beginnen in te storten en het vertrouwen van Kees in mij, terwijl ik op dit moment geen enkele zekerheid meer ervaar... Lastig!
Bladwijzers