Hi allemaal,
Na me keurig voorgesteld te hebben en eens even rondgeneusd te hebben op alle fora en een hoop topics, toch maar een echte eigen vraag..
'Mijn' paardje Stiffler (ik vermoed LBE die nog wel eens verschiet naar RBE) staat nu een aantal maandjes bij mij, overdag lekker buiten met zijn grote maat Ukkie (Kwpn'er van 1.80m. ) en 's nachts op stal. Hij heeft erg veel tijd nodig gehad om te wennen, maar ik wilde toch wel graag iets met hem gaan doen. Ontzettend veel lekker gePenny't, bij hem in de wei zitten, kijken hoe hij doet en is, borstelen tot er geen stofje meer te vinden was, Friendly-gamen met alles wat voor handen was (opstapkrukje, poetstas, handen, borstels etc etc.) en zelfs wat longeren. Maar vooral zijn we uuuuren wezen wandelen inmiddels.
Toen hij bij mij kwam, moesten er toch even duidelijke afspraken gemaakt worden over het hele wie-loopt-waar en waarom verhaal. Zo dacht Stiffler dat ik niet echt een personal space nodig had en denderde regelmatig half over me heen of probeerde me mee te slepen. Wandelen ging dus met een bit in en dan ging de tank-modus aan. Op een goede dag toch maar eens geprobeerd om te wandelen met het oude touwhalster en de leadrope van mijn Dravertje, wat eigenlijk wonderbaarlijk goed ging. Wandelen werd eigenlijk steeds iets meer Parelli-ish en porcupine en yoyo game zitten er eigenlijk al best aardig in, zelfs een soort van sideways... Ik heb in een grijs verleden eens zo'n proefmaandje Parelli-website-dingen gehad, waar ik de level 1 filmpjes gratis kon kijken. Daar is het een en ander van blijven hangen, maar vooral ook veel niet.. SHOOT! Friendly game met een stick vergeten! Stiffler heeft dus in de maanden dat hij bij mij is, welgeteld 2 keer een stick gezien en vond hem ERG eng in het begin (hoezo verlengstuk van je arm?! je slaat me vast dood!), dus ik heb er verder ook niet meer naar omgekeken. Na een klein ongelukje heb ik nu overigens ook 2 mini-sticks, dus erg bruikbaar is ie momenteel niet meer. Een send lukt eigenlijk erg goed met alleen lichaamstaal en eventueel een uiteinde van m'n leadrope en echt nodig heb ik hem nog niet gehad.. Echt een bij elkaar geraapt zooitje dus! Ik doe dus echt maar wat, er zit geen standaard Parelli-opbouw in en de stick gebruik ik dus nog niet (toch maar even wat ducttape halen..?)..
Die Parelli opbouw en vooral het werken met een stick zijn op zich wel vrij handig, dus ik ben nu aan het sparen om in ieder geval dat lvl 1 pakket aan te kunnen schaffen. Nu het hele euvel.. Stiff is rete-slim, HEEL snel verveeld en kent dus al wat dingetjes.. Als ik nou dat pakket straks heb, raden jullie me aan om dan alles opnieuw gaan doen of is het ook enigszins okee om er m'n eigen draai/volgorde aan te geven? Ik maak hem zeker niet blij met tot in den treure de 7 games te blijven herhalen.. Zijn wij uberhaupt nog wel gebaat bij het level 1 pakket..?
Twijfel twijfel twijfel...
Ik hoop dat jullie me wellicht wat nieuwe inzichten kunnen verschaffen!
Groetjes Evelyn en het heerschap in kwestie: Stiffler!
IMG_0003.jpg
Bladwijzers