Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Nu Essie weer koliek

  1. #1
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Nu Essie weer koliek

    Ik was vanmiddag lekker met Timber aan het keuvelen en het ging zo lekker dat ik ook even met Est aan de slag wilde. Dus ik haal haar van het stukje.....komt ze ten eerste helemaal niet naar me toe lopen en vervolgens hangt ze in het halster terwijl ik d'r voort moest slepen om naar stal te gaan......Vond het vreemd, maar goed we hebben allemaal onze dag wel eens niet. Dus ik ga d'r lekker poetsen, begint ze net zo achterlijk met d'r hoofd te zwabberen als Timber vorige week. Dus ik ging even testen, haal een wortel.......wil ze niet.
    Dus ben ik maar even met haar naar de bak gegaan om te stappen. Alleen maar schrapen en heel onrustig (ze ging niet liggen).
    Maar omdat het bij Timber vorige week ook ineens over was, heb ik het even aagekeken.......Ben net weer even teruggegaan maar het was nog steeds niet over. DA gebeld en die heeft d'r een pijnstiller gegeven. Weer precies als bij Timber, darmen klonken mooi, geen koorts geen verhoogde pols of iets dergelijks
    Nou ja ik ga zo maar weer even terug om te kijken hoe het gaat, toen ik wegging stond ze een klein beetje aan haar luzerne te knabbelen.
    Wordt dus weer een onrustig nachtje vrees ik
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  2. #2
    Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Genk/Belgie
    Leeftijd
    43
    Berichten
    1.067

    Re: Nu Essie weer koliek

    Jee das echt vervelend als je dan nog niet juist weet hoe of wat. Misschien gewoon wat buikpijn? Ik hoop dat ze snel beter is.
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

  3. #3

    Re: Nu Essie weer koliek

    Mmm, vreemd zeg! Kan het niet aan de omstandigheden liggen? Pas ontwormd? Te korte wei? Ander voer?
    Wel erg voor je. Jeetje. Ik ben ook wakker vannacht, zal aan je denken (positieve gedachtes)
    Succes ermee...

  4. #4
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Nu Essie weer koliek

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Mmm, vreemd zeg! Kan het niet aan de omstandigheden liggen? Pas ontwormd? Te korte wei? Ander voer?
    Wel erg voor je. Jeetje. Ik ben ook wakker vannacht, zal aan je denken (positieve gedachtes)
    Succes ermee...
    Bedankt trea!!
    Ik ben gisteren om 20u en om 22u nog een keer gaan kijken en toen was ze weer aan het eten Om 22u had ze ook weer gewoon gemest.
    Ze staan op een modderig stukje, maar dat stonden ze vorig jaar ook (helaas hebben we niks beters ) dus misschien dat het daar aan ligt, maar ze zijn ook vorige week ontwormt......Ik ga het even in de gaten houden, misschien is het toeval dat ze het allebei hebben gehad
    Vanmorgen maakte ze in ieder geval een fitte indruk dus daar ben ik al blij om.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  5. #5
    Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    voorburg
    Berichten
    285

    Re: Nu Essie weer koliek

    Ze krijgen niet ander hooi/kuil dan normaal ? Het is wel opvallend dat ze allebei dezelfde klachten hadden. Ik heb vroeger heel kort even op een stal gestaan waar de paarden om de haverklap koliek hadden. Het lag daar aan de wisselende kwaliteit van het kuil en het feit dat er altijd door verschillende personen gevoerd werd. Dus de ene dag een hele bult en de volgende dag een klein handje.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

  6. #6
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Nu Essie weer koliek

    Heel apart, alleen mijn twee dames hebben het gehad en de rest van stal nog niet. Wat wel opvalt is dat ze op het stukje waar ze overdag lopen ze heel veel aan de veengrond aan het likken zijn. Mineralenblokken willen ze niet........dus misschien dat ik een zoutsteen koop zodat ze daar wat aan kunnen likken. Het is me in het land al eens eerder op gevallen dat ze die veengrond echt staan af te likken alsof het een lolly is.Maar daar hebben ze eigenlijk nog nooit een reactie op gegeven..........
    Ik hou het wel in de gaten even!
    Vanmorgen stond ze al weer te bokken en te springen in de bak dus het ergste hebben we gehad (hoop ik)
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  7. #7
    Forumlid BleikjA's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    19

    Re: Nu Essie weer koliek

    fijn dat ze zich weer beter voelt !!
    Ik hoop dat het hierbij blijft
    mischien was het een griepje ??

  8. #8
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Nu Essie weer koliek

    Ja, een buikgriepje dat heerst onder de paarden van NH-forumleden.... Vandaar dat niemand anders bij jullie op stal het had
    Gelukkig dat het snel weer beter ging!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  9. #9
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: Nu Essie weer koliek

    Zoals we in een ander topic het erover hebben gehad kan zandlikken ook wel eens aangeven dat ze bepaalde mineralen tekort komen. Liksteen bevat uiteraard niet alle mineralen etc. Wat mijn ervaring is dat zeewier diverse mineralen bevat waardoor ze bij apname ervan geen behoefte meer hebben aan zand...

    Je zou dat dus eventueel kunnen proberen...

    Wat zijn ze dan zielig he als ze een koliekje hebben...
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  10. #10
    Actief Forumlid oberon's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    voorburg
    Berichten
    285

    Re: Nu Essie weer koliek

    Je kunt trouwens makkelijk zien of ze veel zand binnen krijgen door een aantal mestballen in een emmer water op te lossen. Als ze veel zand likken blijft er een hoopje zand achter.
    Horses don't care how much you know, until they know how much you care.

  11. #11
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Nu Essie weer koliek

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door oberon
    Je kunt trouwens makkelijk zien of ze veel zand binnen krijgen door een aantal mestballen in een emmer water op te lossen. Als ze veel zand likken blijft er een hoopje zand achter.
    Heb ik vorige week met de koliek van Timber gedaan en kon niet echt iets vinden........
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •