Hoi hoi, graag jullie hulp.
Ik ben nog maar heel erg beginnend in natural horsemanship en Odin(mijn pony) ook. Veel dingen gaan ons al vrij goed af bij het grondwerken aangezien de korte periode dat ik hem heb. (2mndn) Eergister hulp gehad met oefeningen onder het zadel om hem meer relaxed te laten lopen en de juiste buiging te krijgen ipv naar buiten toe kijken. Meestal zat zijn neus nogal hoog in de lucht en hij pikte het denk ik vrij goed op en ging zoeken naar een goede houding(wel vaak wat te laag).
Gister wou ik deze oefeningen verder zetten, rij voorlopig wel even met bbp omdat ik wacht op mijn nieuw zadel. Maar Odin deed heel erg vreemd en anders, hoofd en neus volledig omhoog gooien, en dan weer met de neus aan de grond en zo blijft hij dan even lopen en hij vind het precies moeilijk om de tussenmaat te vinden. ben na 10min afgestapt omdat ik echt dacht dat er iets mis was miss singel dubbel of hoofdstel verkeerd ofzo maar niets te vinden.
Vandaag nogmaals geprobeerd om te weten of het een eendagskwaal was maar vandaag deed hij het nog, weet nu niet of hij zoekend is naar een goede houding of als er iets mis is ofzo. Nu heb hem nog maar pas en zijn echt nog heel beginnend in nh, dus ik weet dat hij niet soepel is en we samen nog heel veel moeten ontdekken.
In het filmpje doet hij het heeeel lichtjes met zijn hoofd, ik kreeg het niet beter gefilmd. (Morgen proberen iemand mee te laten komen)
en ja sprongetje doet hij gewoon super graag, zelfs in vrijheid hihi!
Maar dus als iemand weet waarom hij zo ineens en abrupt veranderd van houding... eerst liep hij idd met zijn hoofd te hoog maar hij hield het wel stil en nu geen paar passen of hij gooit alweer met zijn hoofd of naar de grond toe
Bladwijzers