Hi allemaal,
Gisteren is 'mijn' kleine grote man geënt, de tweede enting (moest z'n booster opnieuw laten zetten ivm wedstrijden op de planning) van de twee.
Twee keer met dezelfde entstof, de eerste keer ging het zonder problemen, maar vanochtend kreeg ik ineens een berichtje van de staleigenaresse dat pony-lief ontzettend stijf was en niet zichzelf..
Ik ben er meteen heen gegaan en inderdaad, alles behalve zichzelf.. Mat, vrij hoge ademhaling, sloom en duidelijk niet lekker. Lopen wilde hij al helemaal niet.
Toen ik hem met wat tegenzin in beweging kreeg, leek hij wel dronken of atactisch! Arme jongen! Toen toch maar even getemperatuurd.. 39.3
Na m'n bezoekje aan de winkel voor een nieuwe thermometer omdat ik die van mij niet zo vertrouwde, was het 39.5, dus toch de dierenarts er maar even bijgehaald.
Tegen de tijd dat die er eindelijk was, had hij 39.6.. De dierenarts vroeg meteen naar z'n paspoort en was benieuwd op welke entstof hij een reactie had gehad. Equillis Prequenza TE heet het goedje.
Schijnbaar moet je dat dus afwisselen? Heb ik nooit geweten en vraag me dan ook wel af waarom de DA van gisteren (van dezelfde praktijk) dat dan niet heeft gedaan.
De DA heeft hem toen een spuit Fenadine gegeven om de koorts te remmen en ik zag hem eigenlijk meteen opknappen.
Op dat moment heb ik er eigenlijk niet echt over nagedacht, maar nu des te meer.. Zijn er behalve koelen nog andere (natural?) manieren om de koorts te remmen? Of laten jullie het paardenlichaam zelf z'n werk doen?
Ik ben in ieder geval hard aan het duimen dat hij snel weer z'n oude vertrouwde zelf is!
Groetjes Evelyn
Bladwijzers