Hoi allemaal,
Samen met mijn 2 IJslanders ben ik nu een maandje of 2 bezig met het ontdekken van Parelli. Door omstandigheden gaat het allemaal niet zo vlot als ik had gehoopt, maar intussen hebben we toch mooi een beginnersworkshop van Anna de Winter gevolgd en ben ik filmpjes aan het kijken via de savvyclub. En dan heb ik nog lieve stalgenoten die mij supporten!
Mijn vraag gaat over mijn 8-jarige LBI die de neiging heeft een soort slapende robot te worden. De precieze oorzaak ben ik nog aan het uitvogelen, waarbij leiderschap/motivatie/duidelijkheid er sowieso mee te maken heeft, plus dat ik hem een periode overvraagd heb (door dressuurlessen, bosritten waarbij we alleen op pad gingen en waarbij hij zichzelf NIET goed heeft gevoeld).
Goed, aan de hand van de workshop en de 7 games probeer ik nu oefeningetjes on line te doen waarmee ik energie opwek om te voorkomen dat hij wegzakt in die flegmatieke toestand. Zo wordt hij helemaal wild van stick to me en laat dan veel meer LBE gedrag zien, is ineens heel actief, happerig dan ook, maar de energie en het enthousiasme dat dan vrijkomt: daar ben ik naar op zoek en op dat punt moet ik ook stoppen met de sessie.
Mijn vraag is: hebben jullie meer tips voor oefeningetjes/kleine opdrachten (vanaf de grond en/of vanuit het zadel) die erom bekend staan dat ze energie opwekken bij LBI's, waar ze enthousiast van worden? De komende tijd wil ik natuurlijk van alles gaan proberen, maar succeservaring is nu zo belangrijk! Dus ik wil vooral dingen doen met een grote kans van slagen
Alvast bedankt voor het meedenken!
Bladwijzers