Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

  1. #1

    Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Hallo allemaal.

    Vanmiddag toen ik met mijn paardje wou gaan wandelen zag ik ineens dat ze een flinke ontsteking heeft tussen haar billen net onder haar anus. Het is dik en etterig en ik heb het tijdens het poetsen niet eerder gezien, dus het moet ontzettend snel op zijn gekomen. Radja is voor de rest helder en alert maar ze begint nu wel steeds meer met haar staart te werken en af en toe haar been geƫrgerd omhoog te zetten. Ze heeft er nu duidelijk last van. Mijn DA is met weekendverlof en ik durf eigenlijk geen andere in te zetten. Heeft iemand van jullie dit wel eens aan de hand gehad??? (Mijn paardje staat met een mini-shet op de wei en die laat ze nooit dichterbij dan 1 meter komen dus het kan niet zijn dat ze te veel gespeeld heeft met haar vriendje)

    Groetjes Nel.
    samen werken

  2. #2
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Bah wat naar!
    Ik kan je verder ook niet helpen, maar ik zou toch even een DA bellen om er naar te kijken.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  3. #3
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Wat het ook is, het is nu (gelukkig naar buiten) opengebarsten. De druk is er nu af, ze zou er dan juist minder las van moeten hebben eigenlijk... Ik zou het schoonmaken met lauw water met wat betadinescrub of dettol erin en dan morgenochtend meteen even je eigen DA bellen. Heeft ze koorts?

  4. #4

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Hoi Lila.

    Het is inderdaad al een heel stuk minder geworden gisteren in de loop van de dag. De DA komt morgenavon (kon niet eerder) Radja heeft geen koorts en is gewoon net zo opgewekt als altijd. Het staartezwaaien is gelukkig ook al een stuk minder. Bedankt voor je reactie.
    samen werken

  5. #5

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Sterkte ermee.
    Je zou het inderdaad even kunnen ontsmetten, maar verder houdt het volgens mij echt op!

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Gelukkig maar dat het al zoveel beter gaat! Komt er nog steeds troep uit? Wel proberen om het met schoonmaken nog een beetje open te houden, zodat echt alle troep eruit kan komen en het mooi van binnenuit weer kan genezen. Ben benieuwd aan wat voor oorzaak de DA denkt.

  7. #7
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Laat je even weten wat de DA er van vond ?
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  8. #8

    Re: Mijn merrie heeft een ontsteking bij haar billen

    Hallo allemaal.

    DA is net weg, gelukkig is het niets ernstigs. Ik moet inderdaad beetje schoon blijven houden en ontsmetten en ik heb wat wondzalf staan, die mag ik blijven gebruiken zodat ze wat minder last heeft met mesten. Volgens DA is het een vrij normale bacteriƫle infectie. Hij verdacht kleine Menno (83cm en nƩt ruin) er toch een klein beetje van dat hij de sprong gewaagd had. Ik denk zelf van niet Radja is 1.63 en vindt zijn gezelschap wel leuk, maar als hij een beetje opgewonden om haar heen dartelt moet ze niets van hem hebben.
    Radja heeft in de herfst en in het voorjaar als ze van vacht wisselt altijd wel wat last van kleine ontstekingen op haar huid. Deze keer is het wel wat erger dan andere jaren. Hierdoor had ik zelf het vermoeden dat de ontsteking aan haar billen hiermee te maken had. DA vertelde dat dit heel goed zou kunnen omdat de ontstekingen ook bacteriƫle infecties zijn. Ik had al eerder een DA laten kijken naar deze infecties, toen werd me verteld dat het niets ernstigs was. Stom dat ik toen niet doorgevraagd heb maar ik ben altijd opgelucht als zo'n DA zegt: niets aan de hand hoor!. Gelukkig is de DA die ik nu heb altijd heel geduldig en spraakzaam en hij legt alles perfect uit.
    Hierdoor weet ik heel zeker dat Radja geen ringworm heeft. Dat is een schimmelinfectie, en totaal anders dan een bacteriƫle infectie. Bacteriƫn zitten altijd op ieders huis beest of mens, maar de ene bacterie kan iets agressiever zijn dan de andere, en bij zo'n vachtwisseling is de weerstand van je paard altijd ietsje minder.
    Bedankt allemaal voor jullie belangstelling.

    ps. nog even uitleg over de kleine bacteriƫle ontstekingen op haar huid die niet zoveel kwaad kunnen. Het begint met een kleine harde bobbel, dan komt er vocht uit, soms iets etterig maar nooit heel erg, daarna droogt het op en kun je de korretjes zo wegborstelen. Er is nauwelijks sprake van haaruitval.

    Nogmaals bedankt voor de reacties!!
    samen werken

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •