Tips gevraagd over uit elkaar halen van twee paardenzussen na 18 jaar.
Zaterdag as gaat de zus van Ferra verhuizen, na 18 jaar samen te hebben geleefd. Ik heb in gedachten al met mijn paard gedeeld wat er gaat gebeuren. Het vertrek zal gelukkig zijn met een buitenrit, met het grote verschil dus dat Katrien niet meer terug komt na de rit.
Mijn idee is om niet bij dit vertrek te zijn, om mijn menselijke emoties niet teveel mee te nemen naar dat vertrek-moment. En dan bv na 3 uur, als K meestal terugkomt van haar rit, dan op de wei te zijn en daar een tijdje te blijven. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren met de kudde en vooral met mijn paard. Ik wil er graag voor haar zijn en zien of er rust blijft of er dat er toch wat onrust gaat ontstaan.
Wat zouden jullie doen voor vertrek;
Vanuit mijn menselijke emotie vind ik het naar dat wij gaan weten dat als K zaterdag op buitenrit gaat dat ze niet meer terugkomt. Als mens zou je elkaar nog even omhelzen en gedag zeggen. Moet/ kan ik hier iets mee richting de paarden? Nog even laten neuzen bv, Ferra even heel bewust nog bij K zetten? Ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd. Al besef ik me dat het vooral mijn eigen menselijke emotie is. En dat wie weet deze paarden allang op de hoogte zijn wat er staat te gebeuren en op hun eigen manier hiermee omgaan.
Ik weet niet zo goed hoe ik ermee om kan gaan, omdat men ook vaak zegt, dat als een paard overlijdt dat het goed is de kudde de ruimte te geven afscheid te nemen.
Hoe staan jullie hierin? Tips/ meedenken zeer welkom.
Bladwijzers