Ik wil aankomende tijd een keer gaan beginnen met oefenen met een singel met Lousa. Verder wil ik in de toekomst als ik "zonder zadel" zou rijden altijd een bbp eronder, dus leek het me handig die twee vast te combineren.
Vroeger dacht ik (en anderen) dat ik me aanstelde als ik me zorgen maakte om mijn prikkende "kontbotjes", maar sinds ik een keer een simulatie gedaan heb met "paard Marit" (het is al een aantal jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed ) en ik als enige feedback terug kreeg "auwauwauw! nee dat is nog erger auwauwauw, nee auw ga er maar snel weer af!" in plaats van iets over de oefening neem ik het maar serieus. Ik wil dus graag een dikke bbp, maar "dik" is nog geen garantie voor minder last van die prik/drukpunten denk ik, het moet dan een soort van dik/stevig zijn. Ik snap dat de drukverdeling bij een bbp nooit echt goed gaat zijn, maar het is niet bedoeld voor langere ritten, dus zo'n halve "zadelbbp" van 300 euro is niet helemaal wat ik zoek. Voor die dingen ga ik een echt zadel kopen later, dit is bedoeld voor gewoon even lekker 10 minuutjes op een "blote" paardenrug stappen in de toekomst, maar dan het liefst zonder blauwe-plek-achtige verschijnselen bij mijn paard.
Welke pads zouden jullie dan juist wel of niet aanraden? Bij iedere pad staat wel iets over verschillende lagen in de beschrijving namelijk, ik kan er moeilijk wijs uit worden wat dan het verschil is zonder ze echt te voelen.
Bladwijzers