Oorspronkelijk Geplaatst door
sandra
Vandaag les gehad van Eef dus ook meteen dat puntje meegepakt.
In de COD zit bij mij een vastgesleten patroon dat ik te vroeg stop met achteruit lopen en daarmee te vroeg de andere kant op drive. Dit is iets wat je veel ziet op parelli-filmpjes en waardoor paardlief met zijn oren in de nek een COD maakt. Ergens weet ik wel dat je achteruit moet lopen tot je paard rechts is, maar het is er echt ingebakken om een stapje achteruit te doen en dan al direct weer terug te driven.
Vandaag dus daaraan gewerkt en wow, wat een resultaat weer! Je zag Mo denken: ik wéét wat je nu wilt! KIJK! Zo lief, zo responsive.
De vraag om de cirkel even te verkleinen moet ik nu nog met de porcupinegame doen, om het verschil nog duidelijker te maken.
Vandaag een leuk patroon daarvoor geleerd.
3 pionnen bij A in een halve cirkel, en 3 pionnen bij C (grote volte formaat). Eerst buitenom cirkelen, daarna binnendoor compleet rond, dan weer buitenom en dan bij de middelste pion een COD naar de andere bakhelft en daar het patroon herhalen.
Omdat Mo en ik nog wel wat werk hebben in onze braces duurde dit patroon behoorlijk lang want voor ik van buiten naar binnen ging, etc, moest Mo eerst calm, connected en responsive zijn. na elke wijziging moest de brace er eerst weer af, want hoe klein de verandering ook lijkt, het gaf Mo toch weer een reden om spanning op te bouwen.
De komende tijd gaan we dus werken aan onze COD in combi met dit patroon. Zin in!
Omdat Mo behoorlijk heftig reageerde toen het touw om zijn achterbenen kwam, zal de lead by the leg ook een puntje van aandacht worden. Maar ja, die themaweek is nét voorbij
Bladwijzers