Zoals reeds voorgesteld, ben ik Marlies en ik heb sinds een week een draver (Uvar) als verzorgpaard.
Uiteraard zijn wij nu rustig kennis met elkaar aan het maken en doen we alles rustig stap per stap en zijn we nog niet bij de grootste uitdaging aangkomen: Uvar leren galopperen.
Ook al is dit nog niet de eeste uitdaging die we gaan aanpakken, toch zou ik graag al wat informatie willen verzamelen vooraleer ik daar over een tijdje aan begin. Ik heb nog nooit met een draver gereden en ik heb er dan ook geen ervaring mee hoe ik een paard leer galopperen.
Uvar heeft vroeger geracet, dus die kan snel draven, maar kent galop niet.
Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb al verschillende dingen gelezen zoals:
- best buiten beginnen op een lang recht stuk. Mijn opmerking: hij gaat gewoon héééél snel draven en valt waarschijnlijk niet automatisch in galop.
- best aan de longe beginnen en hem daar leren galopperen. Mijn opmerking: longeren wordt afgeraden binnen Natural Horsemanship. Of kan dit wel om hem te leren galopperen? Tweede opmerking: hoe leer ik hem dat aan aan de longe?
Er zijn waarschijnlijk verschillende mogelijke manieren, maar wie heeft hier al ervaring mee en kan me hierbij helpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord en input!
Marlies en Uvar
Bladwijzers