Dag allemaal (voor de echte vraag skip de eerste alinea),
Na een hele lange tijd niet actief te zijn geweest omdat het erg slecht ging met mijn lieve Twarres ben ik weer is actief op het forum. Dus maar even een kleine update voor ik mijn vraag stel.
Twarres bleek heel erg ziek en tijdens een behandeltraject van den hoek gebeurde er iets wat niemand had voorzien. Zijn gewicht nam toe maar hij begon door zijn kogels te zakken en dit kon niet meer goed komen. Ik heb toen besloten niet te lang te wachten en hem te laten in slapen. Dat deed ontzettend veel pijn maar het was niet anders.
Inmiddels wist ik wel dat hij gewoon mijn weide paardje bleef en had ik al besloten dat ik al het rijden achterwegen zou laten en gewoon van hem zou genieten op de grond. Omdat ik toch wilde dat hij iets kon doen en hij tot zijn recht kon komen besloot ik zelf een opleiding tot paardencoach te gaan volgen. Aangezien Twarres mensen altijd goed wist te spiegelen en feedback wist te geven besloot ik me aan te passen aan zijn talenten en hem op die manier in te gaan zetten.
Helaas mocht dit niet zo zijn. Nu ben ik wel gestart met de opleiding en zit ik 3maanden later opeens met 2nieuwe paarden. Ook iets wat ik niet had verwacht (foto's volgen nog).
Fion wordt bijna 3 en is een super stoere kruising tinker x paint waar zijn oude eigenaar bang van was, hij had meteen mijn hart gestolen maar Kansas ook mijn prachtige veulentje kruising Quarter, Arabier en kwpn. Ik heb veel paarden gezien maar ik kon ze geen van beide laten staan.
Met Fion kom ik heel goed uit de voeten, maar de vraag is waar begin je met een veulen.
Ik heb gehoord dat 10min de max is. Ik speel nu met hem in de paddock de cathing game, oefen met het halster en laat hem dan weer met rust. Al moet ik hem ook gaan leren voetjes geven.
Zouden jullie op een andere manier beginnen (natuurlijk ook gewoon veel samen zijn en friendly) heel graag tips!!
Bladwijzers