Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

  1. #16
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Maar als je tegen een eigenaar aanloopt die dat allemaal maar onzin vindt en zo koppig is als een deur, dan kun je praten als brugman maar er gebeurd weinig.
    Ja dat is inderdaad erg jammer. In paddock 2 staat het water wel buiten... Maar die groep is niet zo leuk als de onze!! Allee staat hoog genoeg in rang om genoeg te drinken maar als dat niet zo zou zijn dan zou ik zeker nog een keer met Herman gaan praten.
    De aanhouder wint!! toch??!!

  2. #17
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door allegro
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    Maar als je tegen een eigenaar aanloopt die dat allemaal maar onzin vindt en zo koppig is als een deur, dan kun je praten als brugman maar er gebeurd weinig.
    Ja dat is inderdaad erg jammer. In paddock 2 staat het water wel buiten... Maar die groep is niet zo leuk als de onze!! Allee staat hoog genoeg in rang om genoeg te drinken maar als dat niet zo zou zijn dan zou ik zeker nog een keer met Herman gaan praten.
    De aanhouder wint!! toch??!!
    We gaan er zeker over praten Sandra, want we moeten nog zeker vier maanden, en Amon had nu weer een snee van 15cm over binnenkant been, nog even en me paard valt in stukjes uit elkaar
    De kudde is onwijs leuk, maar erg groot, en als doorgangen geblokkeerd worden en je er alleen maar doorgang tussen meppende hoeven en bijtende tanden kan krijgen dan wordt je als paard ook niet echt vrolijk van. En vindt dan ook dat water toch wat makkelijker bereikbaar moet blijven, is toch de eerste levensbehoefte.
    Alegro kwam vanmiddag weer uitgebreid aandacht opeisen in de stal, lekker ding is het ook
    www.crystal-carving.com

  3. #18
    Forumlid BleikjA's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    19

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Mijn paard heeft een paddock met een inloopstalletje, en we hebben de wei in 2 stukken verdeeld. En daar staan ze s'omers op met strookbeweiding. We hebben geen bak, maar ik heb de wei een beetje omgebouwd dus als het niet te nat is kan ik ook in de wei reiden. Ik zit binnen 10 minuten in het bos.
    Ze gaat verhuizen! En dan heeft ze ook een inloopstal maar geen paddock, dus dan staat ze gelijk op de wei. en daar ben je binnen 5 minuten in het bos.
    Ze staat trouwens op beide plekken samen met adnere paarden...

    En mijn andere paardje van 1,5 jaar staat nu op de begrazing. Ze staat in een natuurgebied van ong. 100 ha ? (dat weet ik niet zeker) met een stuk of 18-19 andere jonge paarden. http://home.tiscali.nl/merwededijk/

  4. #19

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Onze twee Haflingers staan bij ons thuis

    We hebben in totaal 1 hectare weiland, verdeeld in twee kleinere en één groter stuk. 's Zomers staan ze afwisselend in de twee kleine stukken en 's winters mogen ze in het grote stuk. Verder kunnen ze altijd in de bak komen (20x40m) en in de schuilstal (2,5x4m).

  5. #20
    Actief Forumlid Vita's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    230

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Mijn paard staat in een kudde van 6 paarden samen met haar moeder. We hebben 4 grote weilanden waar ze van ongeveer maart tot oktober 24/7 staan. Ze krijgen dan iedere dag een stukje nieuw gras van ongeveer twee meter. Verder hebben we een buiten bak van20 bij 40 die eigenlijk zomers vrij zwaar is en in de winter vrij nat. Ze krijgen in de winter eigenlijk ook gewoon weide gang zolang de wei niet te nat is, als de wei te nat is gaan ze in de bak met wat kuilgras zodat ze toch kunnen grazen. In de winter gaan ze s´nachts naar binnen waar ze kuilgras krijgen en voederbieten. Met soms wat brokken en wat brood.

    Ik doe twee keer in de week de stallen van alle paarden en de rest van de week worden de stallen gedaan door de andere mensen die daar staan . De baas van de stallen zet ze in principe altijd buiten en ook weer binnen tenzij hij zelf niet kan dan doet iemand anders van stal dit.

    Onze paarden worden ook met zijn allen losgegooid en dan is hebben ze een pad van ongeveer 2 meter breed om naar de wei te lopen ook met binnen halen komen ze als kudde naar binnen.

    Ik woon vlakbij mijn paard ongeveer 5 minuten fietsen hoewel ik toch vaak met de auto ga.

    IK zit met ongeveer tien minuten in de bossen waar ik nog drie kanten kan keizen om de bossen in te gaan. Mijn paard staat vlakbij de Drunense duinen dus daar ga ik vaak rijden. Ik rijd het liefst recreatief en bijna nooit in de bak.

    Onze mini shet staat nu nog 24/7 buiten met een stal in zijn wei om te schuilen.

    Dat was het wel zo´n beetje.

  6. #21

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Ik sta met Diva tussen Rhenen en Veenendaal, het hoort nog bij Rhenen.

    We hebben 3 weides en een buitenbak.

    Ze staan zo veel mogelijk buiten en nu met een pak sneeuw hier van 10 á 15cm staan ze ook buiten.

    Een vriendin van mij verzorgde 2 paarden daar, die eigenaar was op zakenreis naar China.
    Toen werd 1 paard daarvan ernstig ziek en zou smorgens ingeslapen moeten worden. M'n vriendin moest om de 2 uur erheen, ook snachts.
    Ze verzorgde daar net en hij liet haar de beslissingen maken, hij vertrouwde in haar, hij kon niet even vanuit China terug komen.

    Toen hij eindelijk opstond, heeft ze niet veel later de DA afgebeld en gezegd dat het beter ging.
    Uiteindelijk wou die eigenaar hem verkopen, ze heeft zelf een fjord van 2,5 jaar(nu) en ze kon geen 2 paarden onderhouden. Haar vriend kwam net uit Irak terug van het leger en samen hebben ze alsnog Balou gekocht.
    Ze mocht daar gratis komen staan als ze de verzorging van het andere paard op zich nam.

    Ondertussen zijn er ook 2 shetlanders bij en Diva.
    Mijn stalgeld is hetgene wat naar Diva gaat en het stalondergrond + biks van Gallant (Paard van stalhouder)

    De buitenbak is meestal wel berijdbaar, geen zwembad regenplassen.

    Als ik oversteek zit ik in het bos van de Utrechtse Heuvelrug, heerlijk om tot nu toe te wandelen.
    I find horses graceful, glorious creatures.
    There are so many things that are perfect about them.

  7. #22
    Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    367

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Marinde staat sinds kort bij een boertje. Deze verhuurd wat stallen, geen luxe maar goed genoeg. Er zijn vandaag 2 paarden weg gegaan en we zijn nu nog over met 7 paarden/pony's en een jaarling die op de wei staat.

    Er is onbeperkt hooi, onbeperkt stro, onbeperkt hardvoer en onbeperkt muesli dat je kan pakken.
    De paarden staan sinds kort op stal, het weiland werd erg vertrapt en anders hebben ze van de zomer niets meer op te lopen, dan zou al het gras op zijn. Ze krijgen veel hooi gevoerd zo'n beetje de hele dag door en 2 keer per dag krijgen ze hun hardvoer.
    We hebben een verlichte bak en een verlichte paddock, helaas sinds een paar dagen doet een van de lampen in de bak het niet. In (vooral) de bak en een klein beetje in de paddock staat water, de bak is gedraineerd maar de buis loopt in een sloot die vol ligt, waardoor het water de kans niet krijgt om uit de bak te stromen. Er kan in gereden worden en de ondergrond is redelijk hard.

    Ik ben de enige op stal die voor NH is, de enige op stal die western rijd.. ik weet niet precies hoe andere mensen naar mij kijken, mijn zus; die ook bij mij op stal staat; vind het volgens mij maar niets.
    Over veel dingen op stal denk ik heel anders, maar ach.. ik laat het zoals het is en bemoei me alleen met marinde en mij.
    Op stal is iedereen vrolijk en dat maakt de sfeer ook wel leuk, het is niet groot.

    Ik heb verder niets te klagen, er zijn punten waar ik het niet mee eens ben en daar is ook best ruzie over geweest... maar die punten houd je bij iedere stal wel...
    No one can teach riding as well as a horse.

  8. #23
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Stalling/huisvesting van jullie paarden...

    Fenna en Blacky staan bij een boer, 7 minuten fietsen van mijn huis. 's Zomers gaan ze 24/7 op de wei (en die zomer heeft nu geduurd tot half november ).
    's Winters gaan ze 's nachts naar binnen, in boxen helaas. Gelukkig hebben ze allebei wel een ruime box, maar ik hoop toch dat we ooit een loopstal krijgen!
    Overdag kunnen ze wel naar buiten, ofwel in een modderweitje ofwel op het verharde koeienpad. Helaas is het koeienpad vrij smal en hadden ze weleens heibel toen ze er met 5 stonden. Daardoor staan Black en Fen met nmog maar 1 andere pony buiten, de rest moet van hun eigenaar binnen blijven (24/7 stalarrest !!!) Helaas moeten we ze zelf buiten en binnen zetten, dit gaat met toerbeurten. 's Morgens om 7 uur voert de boer, de rest moeten we zelf doen.
    In januari komen er nog 2 paardjes bij en hopelijk begint de boer dan ook aan de rijbak en een paddock! Vooral die rijbak zou heel fijn zijn want grondwerk in een modderwei lukt echt niet.... Maar er zijn serieuze plannen dus er is hoop
    De uitrijmogelijkheden zijn voor in de randstad super, echt niets te klagen!

    Wij staan dus redelijk, maar ik hoop de meiden ooit nog in een loopstal te kunnen huisvesten.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •