Het lijkt erop dat Atli het koud heeft. Hij heeft wel een goede wintervacht, maar hij is aan de schrale kant en hij is behoorlijk chaggerijnig. Gisteren heeft hij lekker de hele dag in de zon kunnen staan (eindelijk was het weer eens mooi weer) en toen had hij direct een beter humeur.
Ik ben al aan het kijken wat ik kan doen qua (nog meer) bijvoeding, en hij wordt behandeld voor de Lyme die hij heeft, maar ik vroeg me af of ik hem nog extra kan helpen met een deken. Ik heb echter alleen een ongevoerde regendeken, en een dikke wollen deken. Die regendeken voelt nou niet echt lekker warm aan. Heeft zo'n deken wel zin om een paard warm te houden? En een buitenpaard een wollen deken geven is ook weer niet zo handig... Of twee dekens over elkaar...???
En als hij dan een deken om heeft, moet die dan ook elke dag een tijdje af zodat het paard wat kan 'luchten', of laat je zo'n deken gewoon rustig een paar dagen achter elkaar om?
Ik heb echt nog nooit dekens gebruikt bij mijn paarden (behalve dan vliegendekens) dus ik heb eigenlijk geen flauw idee wat nou handig is...
Bladwijzers