Eigenlijk is dit waar ik vooral mee bezig ben momenteel met de fjord die ik nu 4 maandjes heb.
Hij heeft de neiging om bij veel spanning te verstarren, en weg te rennen en niet meer te denken.
Right Brain dus.
Zo gingen we vandaag wandelen in het bos en ben ik echt veel bezig met “ wanneer is hij ontspannen en wanneer niet”.
Op een gegeven moment kwamen we bij een punt wat vrij hoog ligt en waar een meter of 60 lager de autos en motorren ( en dat waren er veel vandaag)te zien en te horen zijn.
Dit gaf, begrijpelijk heel veel spanning.
Koppie omhoog, rug hol, starre lippen en starre ogen.
Dit “ komt” dan ook echt razendsnel opzetten.
Ik vind het dan lastig waar ik goed aan doe: ga je daar de ontspanning zoeken ( hoe?). Ga je beter verder naar een ander punt( dan wel nog met spanning?)
Ik heb er een tijdje neutraal gestaan. Niet naar hem kijken, lijn losjes vast.
Er was af en toe even een moment van ontspanning maar bij een volgend geluidje van bv een motor weer hop, terug bij 10.
Toch besloten door te lopen en toen had ik best een boze pony aan de lijn, die me voorbij wilde en dit heb ik aangepakt door hem resoluut in de achteruit te zetten.
Minuutje later was hij weer relaxed en de rest van de wandeling bleef hij dat ook.
Lang verhaal maar dit is eigenlijk waar ik met hem meer tegenaan loop, ook bijvoorbeeld met ganzen tegenover onze buitenbak ( daar zit een soort moerasje vol herrie ganzen)..
Ik heb alle tijd om met dit stukje te spelen hoor, wil het alleen wel “ juist” aanpakken...
Bladwijzers