Dag lieve mensen,
Letten jullie ook op de aanwezigheid van rozetten in je voordroog of hooi?
Een tijd lang was het rustig wat dat betreft; betrouwbaar hooi van met ruige mest bemest land (waar ik alleen zuring in vind als je het hebt over dingen die 'er niet in thuishoren' bij wijze van).
Nu heb ik voordroog, van dit jaar (het eerdere voordroog is op), ik zie in het pakje wat ik heb om te proberen veel blaadjes. Ik had me al eens bedacht dat er vaak alleen gelet of gefocussed wordt op de herkenbare stokken, maar dat JKK een tweejarige plant is die in het eerste jaar alleen rozetten vormt die ook in het voer terecht kunnen komen. Nu tracht ik die blaadjes te determineren (weken, uit een leggen, fotograferen en ik heb contact met jacobskruikruid.com).
Er moeten toch veel meer mensen zijn die balen met blaadje hebben waarvan ze denken dat het JKK rozet kunnen zijn, hoe doe jullie dat dan? Ga je het onderzoeken, vertrouw je erop dat het goed is, haal je het eruit en geef je de rest, geef je het voer niet...etc etc..
Ik ben benieuwd naar of jullie alert zijn op de rozetten, jullie ideeen en handelen.
Fijne dag!
Thekla
Bladwijzers