Oorspronkelijk Geplaatst door
Mister T
sorry dit gesprek gaat nu zeker of toppic worden maar ik zou hier toch graag op willen reageren.
@Niek
Ik denk dat je niet helemaal goed luisterd naar wat er geschreven wordt.
Kan me helemaal voorstellen dat er voor jou maar 1 juiste communicatiemethode is ... the Parelli way... maar ik denk dat je in jouw reacties te lezen 1 belangrijk punt, wat hierboven wel aangegeven wordt, over het hoofd ziet.
Ze luisteren naar hun paard! Of het nu alleen clicker training, een combinatie van clickeren/parelli of alleen parelli of totaal iets anders is... zij hebben een samenwerking, respect voor elkaar en beiden plezier in wat ze doen.... Pat Parelli "geeft" ons zijn tools en inzichten (m.a.w. een manier van communiceren met onze paarden)... maar er zijn nog meer mensen met tools en inzichten (communicatiemiddelen/methodes) ... waarom zouden wij deze vorm van communicatie met onze paarden niet kunnen gebruiken? Zeker als het een eerlijke, respectvolle en begrijpelijke manier van communiceren is naar het paard toe.... en dan daar bovenop wanneer je paard het een geweldig manier vindt?
Bladwijzers