Ik ben nu sinds september bezig met mijn paard met level 1. Dit lijkt wel heel lang maar ik Parelli maar 1 á 2 keer in de week met hem. Nou zit ik met het volgende probleem;
Mijn paard, Acoya, reageerd heel dominant op Parelli en het lijkt alleen maar erger te worden. Wat in het begin goed ging gaat nu steeds minder goed omdat hij zich steeds dominanter gaat opstellen naar mijn idee. Ik ben nu bij het laatste deel van level 1 (lateral reflection) en ik weet nou niet of ik juist wel door moet naar level 2 of juist niet.
Aan de ene kant lijkt het mij van niet omdat de games simpelweg niet goed gaan en hij nog steeds probeert te winnen. Hij geeft zich duidelijk nog niet 'gewonnen' en gaat dan ook erg ver met zijn dominantie waardoor het soms gevaarlijk wordt. Aan de andere kant moet ik misschien verderleren om er beter mee om te kunnen gaan.
Wie kan mij hierin adviseren?
Deze problemen doen zich al een tijdje voor en ik heb ook al het advies gekregen om een filmpje te maken en die op te sturen naar Eddy, wat ik dus ook van plan ben. Alleen de keer dat ik het liet filmen was er dus niets aan de hand, vandaar dat dat er nog niet van gekomen is.
Bladwijzers