Hoii!
Ik heb een vraagje. Er komt dus een hittegolf aan... De voorspellingen zeggen dat het bij ons 6 dagen boven de 30 graden wordt, waarvan vier 35/36 graden. Wat een hel!! Naast dat ik dit weer zelf verschrikkelijk vind, vind ik het voor de paarden nog veel erger. Zeker op de plek waar ze nu staan, met heel weinig/geen schaduw. Vorig jaar hebben we ook al eens nagedacht om schaduwdoek/parasol/partytent in de paddock te maken. Alledrie niet ideaal, maar andere opties hebben we niet (gevonden). Hebben jullie ervaring met zoiets? Of andere ideeën?
Onze situatie: de paarden staan 's avonds/'s nachts op een zandpaddock en overdag op de wei (van ongeveer 9.30 tot 16.30/17.00). Tot ongeveer 12 uur hebben ze schaduw van de bomen en vanaf ongeveer 16 uur ook, in de tussentijd hebben ze geen schaduw. De stalbaas zei dat hij ze nu eerder van de wei gaat halen, omdat het gras niet goed groeit, dus dan zullen ze smiddags in de brandende zon op de paddock staan. Het liefst zou ik ze verplaatsen naar een plek met bomen/schuilstal, maar dat gaat helaas niet, dus we zullen het toch met een noodoplossing moeten doen.
Alvast bedankt voor het meedenken/lezen!!
Bladwijzers