Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Bezoekje aan jouw paardenplek en erf?

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Bezoekje aan jouw paardenplek en erf?

    Deze plaatste ik op 'Het 'nieuwe' paardenhouden' op FB, en ook nu hier, al is er een kleine schare lezers...

    Hoi lezers,

    Ik heb mijn twee paarden, Kira en Lisa, aan huis zoals sommigen van jullie zullen weten. Inmiddels wonen de paarden alweer 10 jaar hier. De paardenplek is grofweg qua vaste vorm (pad, bak, inloopstal) al wel een tijdje ingericht maar wat kleinere veranderingen/aanpassingen en verbeteringen kunnen natuurlijk altijd. Daarom ben ik op zoek naar wat inspiratie en nieuwe ideeen voor verrijking van de paardenplek, maar ook naar verfraaiing/verrijking van ‘alles rondom’ ofwel van het erf.

    Het lijkt me heel leuk om aan een aantal mensen die energie en moeite in hun paardenplek hebben gestoken een bezoekje te brengen en te kijken hoe jij jouw paardenplek hebt ingericht met paarden en eventueel andere dieren, te horen hoe je dat ervaart, en over de dingen die goed georganiseerd zijn of die nog veranderd mogen worden.

    En daarbij lijkt het me ook heel leuk je overige erf te zien, hoe heb je alles ten opzichte van elkaar (huis-tuin-paardenplek) ingericht ervanuitgaande dat er iets van ‘verbinding’ is tussen bijvoorbeeld jouw tuin en paardenplek.

    Ik woon in Varik, Nederland, wel binnen de landsgrenzen graagmaar een eindje rijden is geen punt.

    Wie lijkt het leuk me (een uurtje of 2) te ontvangen op een dag in de laatste twee weken van augustus of de laatste twee weken van september? Graag je reactie per pb! Ik ben benieuwd.

  2. #2
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.133
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Bezoekje aan jouw paardenplek en erf?

    Leuk idee! Ik zit te ver weg om mee te doen. Maar anders zou ik het leuk gevonden hebben een rondje mee te doen.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  3. #3
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.884

    Re: Bezoekje aan jouw paardenplek en erf?

    Wat leuk, ja jammer je zit idd te ver weg

    afgelopen zaterdag ben ik met een bevriende paardenliefhebster naar Winssen geweest naar Paard en Landschap. Een inspiratiedag op de plek van de dame die dit bedrijfje runt. Heel leuk om haar plek te zien, hoe ze dat heeft ingericht met kronkelige paden met diverse ondergronden, reliëf (bergje en een poel) en erg veel gemengde hagen (eigenlijk volledig langs het pad), twee kleine weitjes. En wat andere verrijkingen. Een vrij klein oppervlak. Juist ook om te laten zien dat je dan met fantasie (en energie en ook wel een budget uiteraard (het pad met lava steen, loonwerker, beplanting) iets moois en afwisselends kunt maken. Heel leuk om te zien. Zoveel haag als zij heeft hoeft van mij niet, dat krijgen ze niet gesnoeid. Maar meer kan nog zeker. Langs de bak bv. Ook nog wat kleine andere ideeen opgedaan.

    bij particulieren is het niet gelukt! Helaas…ik zag ook dat die fb pagina eigenlijk weinig bezocht wordt. Wel een tip gekregen om via ‘denken over paarden’ mensen te benaderen. Maar misschien is het zo ook wel weer goed.
    momenteen druk met voorbereiden voor een paar weken vakantie. Plus tussen de bedrijven door tijdens het tuinieren, wandelen van alles aan het verzamelen voor een lekkere mix voor de paardjes voor de winter, met gedroogde kruiden(wortel), bloemen, zaden, bottels. Heel leuk en divers.

    hoe gaat het met jou (paardjes)? En je plek?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •