haha, dat was ook mijn gedachte! Zou het van dat materiaal zijn waar ze vroeger (lees 30 jaar geleden) de regenpakken van maakten? Dat wordt zweten dan...!Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
haha, dat was ook mijn gedachte! Zou het van dat materiaal zijn waar ze vroeger (lees 30 jaar geleden) de regenpakken van maakten? Dat wordt zweten dan...!Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
Die gele regenjas (op de eerste pagina van dit topic) heb ik gezien bij westernspul (http://www.westernspul.nl/nl/dept_89.html ) "Speciale regenjas voor het rijden, achterflap voor over het zadel, afneembare capuchon, stevig materiaal van polyester, vinyl. De laatste in maat S en L." voor 16.95. Misschien nog liefhebbers??
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Mooie jas.. en niet duur ook.
Maar is niet aan mij besteed, ik ga niet rijden als het regent..
Mooi geel ja.... Ik blijf dan ook maar liever thuis!!! Alhoewel ... met die jas wordt het misschien toch een overweging???
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Ik vind die kleur juist een voordeel, als het regent is het vaak ook slecht zicht. Opvallende kleuren is dan geen overbodige luxe. Zouden eigenlijk ook nog reflexiestrepen op mogen zitten..
En het is alleen een overweging als er prettig gezeldschap meegaat.
In m'n uppie ga ik ZEKER NIET haha
En nog eentje:
http://shop.kapaza.nl/lonestarqh/740039 ... enjas.html
May the horse be with you!
Ja die maten hè. Dat is gewoon het probleem. Zijn het mannenmaten en zoja welke maat moet je dan als dame hebben. Verder moet je er ook rekening mee houden dat je er ook een winterjas onderaan hebt en daaronder weer een lekkere warme trui. Je zou denken dat als je normaal een M nodig hebt dat dan een mannen M toch goed zou moeten zijn. Hmmm verder hersenkraken. Enne dames zo'n lange jas is natuurlijk ook niet alleen handig met rijden, maar ook met parelliën. Er zijn denk ik wel meer mensen hier die alleen beschikken over een wei en spelen als het regent klinkt ook niet altijd even aantrekkelijk
ride like the wind
Dat lijkt wel exact dezelde als van Issiem, alleen duurder.Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
Ik denk dat ik die maar ga bestellen bij westernspul, meestal vallen die dingen retegroot dus een S moet kunnen. Enne, voor E16,95 val ik me geen heel grote buil
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Als je hem bestelt kan je dan even laten weten hoe hij bevalt met rijden en valt kwa maat? Als hij echt uit Amerika komt zal S best wel groot zijn, ik vraag me alleen af of de mouwen van een maat S wel lang genoeg zijn.
Ik krijg hem misschien onder de kerstboom als ik nu een kopje thee maak voor mijn vriend (hoe bedoel je chantage, en ik trap er nog in ook)... Maar ik zal hier vertellen hoe het is om voor paal te rijden in een gele jas
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
ik heb jaren geleden op de equitana ook zo'n lange rijregenjas gekocht, moest wel de split achter verlengen omdat die halverwege mijn billen viel en je er dan op zit, maar nu geweldig. valt ook ruim over mijn zadel heen, dus niet blijft ook droog. Hij valt lang en met bandje om mijn kuit, blijft ook bij wind goed zitten. Nadeel jas is gauw te warm, nu niet, maar in de zomer, voor en najaar wel. Tweede nadeel er zit geen capuchon op, aangezien ik altijd met helm rijdt, niet zo erg, maar het water loopt zo lekker je nek in. Nu minder vervelend omdat er dan een sjaal in kan, en fleece houdt veel tegen. voeten als het heel erg regent dan kan ik motor gamaschen over mijn laarzen heen doen, met klittenband, blijven mijn laarzen of chaps/schoenen droog. Mijn schoenen zijn overigens behoorlijk waterdicht (soort goretex berg/wandelschoenen). handen is nog grootste probleem, natte handschoenen is koud, en nu HH winterhandschoenen fleece, volgens zeggen waterdicht, maar ....?? Anders mijn wind/waterdichte fietshandschoenen die houden veel tegen. Mijn paard gooi ik bij heel koud/nat weer een uitrijdeken op, afhankelijk van de intensiteit van de rit een wollen, waar paard droog onder blijft, maar niet gaat zweten of een rambo (die heb ik nog maar net), maar die is weer warmer.
Oh ja, zo'n gele heb ik ooit eens geleend bij een weekend in de Ardennen en was ook wel fijn, maar blijft wel gauw aan boom hangen en je paard moet behoorlijk braaf zijn bij flapperen, geldt eigenlijk ook wel bij mijn lange waxjas.
groet,
anke
Ja, nu je het zegt, fijne handschoenen heb ik nog niet gevonden. Soepel, dun, warm en waterdicht moeten ze zijn
goede handschoenen heb ik: gevoerde leren bij justwestern (Cornelie) vandaan, voor al het niet zo koud is, heb ik leren menhandschoenen, die vind ik stukken prettiger zitten dan rijhandschoenen
Waarom zijn menhandschoenen fijner Morrie? I just wanna know everything
Maar die rijhandchoenen van justwestern, zijn die ook lekker warm? Zou echt een uitkomst zijn. Heb je er trouwens genoeg feel mee om ook met een 22" rope te werken? Dat lukt namelijk nu niet met mijn warme handschoenen, ik voel niet meer hoe het touw zit en raak gigantisch in de knoop
Bladwijzers