Zijn er onder jullie nog echte diehards die ook in deze extreem natte periode een flinke buitenrit maken? En wie van die diehards heeft een paar handige tips qua regenkleding?
De enige manier om Fenna echt veel beweging te geven is rijden, en dan wel buiten. Op een boerderij heb je nou eenmaal geen overdekte faciliteiten....
Nou vind ik dat buitenrijden geweldig, maar na een jaar lang allerlei regenbescherming te hebben geprobeerd ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Ze moeten eens goede kleding gaan verkopen in de ruitersportzaken, ipv al die flut-regenjasjes en zogenaamde waterproof kleding!
Ik heb nu:
- een winterjas van de ANWB, heel fijn ding, absoluut waterdicht en dat al 3 winters lang! Alleen niet zo heel erg flatteus, maarja das bijzaak.
- legerkisten als schoeisel, heb een winter lang Ariat Terrain schoenen gehad, maar die houden het amper 1 winter uit (en das nog lang voor paardenschoenen). Die kisten zijn wat lomp, maar kunnen alle (modderige) omstandigheden aan.
- Een thermobroek van de paardenwinkel, zou waterproof zijn maar het zitvlak is dt dus niet . Dan blijft er zo'n plasje water in je zadel staan en heb je toch echt een antte kont....
Ik had een lange waxjas, vond hem geweldig stoer, maar die bleek uitgedroogd en opnieuw waxen kost dus meer dan E100,- (zelf waxen is niet voldoende).
Nu zat ik te denken om een poncho (gewoon van AGU ofzo) te kopen die over je zadel valt. Ik vind het zonde als het zadel steeds nat word en ik krijg dus een natte kont.
Wie heeft er tips??? Ik wil zo graag droog blijven.....
Oh ja, voor jullie denken dat ik mijn paard vergeet qua regen, die vind het absoluut niet erg om in een bui te lopen. Ze doet haar hoofd naar beneden (loopt ineens 'aan de teugel') en gaat vrolijk tegen de bui in! Gekke pony
Bladwijzers