Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Is Bachbloesem misschien iets?

  1. #1
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Is Bachbloesem misschien iets?

    Hoi allemaal!

    Zoals ik wel eens vaker heb gelezen op het forum zijn hier een aantal mensen met flink wat kennis over het gebruik/toepassen van Bachbloesems.

    Ik heb het volgende en zou graag jullie ideën willen weten hierover.

    Korte omschrijving van Okidoki. 16 Jaar oud, altijd stalpaard geweest. Op dit ogenblik in een moeilijke overgang van hoefijzers naar blote voeten. Niet alleen naar blote voeten maar ook een naar een correcte lichamelijke houding. Voorheen gebruikt als paard in de beveiligingsdienst. Heeft volgens mij dus veel meegemaakt.

    Wat ik merk aan Okidoki.... hij heeft heel veel last van het slechte weer... ik denk dat het behoorlijk veel invloed heeft op zijn lijf... en daarmee bedoel ik o.a. zijn gewrichten... want zodra het ineens kouder wordt, regent etc. dan is hij ontzettend chagrijnig... zodra ik hem wil aanraken legt hij zijn oren plat in zijn nek! Hij wilt niets van me weten. Waarom denk ik dat het weer van invloed heeft... wanneer het weer beter is (zoals onlangs tijdens de laatste week van mooi weer) was hij weer vrolijk, oren naar voren, aandacht vragen. Hij wilt nu ook weer meer luchtzuigen dan anders. We kunnen nu ook minder samen gaan wandelen dan anders, want de bermen liggen nog vol sneeuw en wanneer er een auto aankomt zal ik de berm in moeten anders kunnen deze niet passeren.

    Het is dus geen vrolijk/blij paard... ik verwacht zeker geen totale omslag wanneer er eventueel bachbloesems beschikbaar zouden zijn hiervoor, maar zou hem wel heel graag een steuntje in de rug geven.

    Dus wat zijn jullie ideën hierover?

    Bedankt alvast!
    Groetjes,
    Kathy
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  2. #2

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Hoi, ik heb er zelf geen verstand van. Heb ze wel gebruikt voor Susan met zeker effect. Misschien is het wel wat voor ikidoki. Ik kan je Leida Visée van harte aanbevelen: http://www.lvchiron.nl

    May the horse be with you!

  3. #3
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Timbers hier op het forum heeft er veel verstand van, zij kan je zeker weten verder op weg helpen, ik ben een groot voorstander van Bach, zowel bij mens als dier.
    www.crystal-carving.com

  4. #4
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Ik zou het boekje backbloesems voor honden en paarden van Margriet Dudok-van Heel eens lezen, je bent er zo doorheen en ze hebben het ook bij de bieb. Je kan dan denk ik best goed zelf kiezen voor Oki

    Als je een idee hebt kan je het haar zelf ook voorleggen, ik heb haar ook eens iets gevraagd en ze antwoorde vrij snel
    ( http://www.silverlinde.com/site-nl/nl-frames.html )

    beschrijving:
    De bloesemtherapie van dr. Edward Bach vindt steeds meer waardering en een groeiend aantal mensen raakt enthousiast over toepassing van de remedies. Dat deze Bach-remedies behalve bij mensen, ook bij dieren werken, is echter nog maar weinig bekend.

    Ook honden en andere dieren kunnen worden ingedeels volgens de 38 karaktertypes van Bach. Bachremedies voor honden en paarden belicht de specifieke problemen van de 38 afzonderlijke karakters en aansluitend de behandeling. Duidelijk wordt beschreven hoe, wanneer en welke Bach-remedies in uiteenlopende gevallen van toepassing zijn.

    Bach-remedies voor honden en paarden is een boek dat duidelijk is geschreven door iemand die veel en invoelend omgaat met honden en paarden. Ook om die reden is het een boek dat iedereen die van honden en paarden houdt graag zal lezen!

    Margriet Dudok van Heel verkreeg in de loop van vele jaren werken en omgaan met honden en paarden een diepgaand inzicht in de psyche van het dier. Op basis van dit inzicht én haar kennis van de Bach-bloesemtherapie geeft zij een passende behandeling, benadering en training om het dier (weer) in evenwicht te brengen.
    151 pagina's, prijs € 17,05

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Over Bach Bloesems weet ik nog te weinig om je echt te kunnen adviseren.
    Maar er komt wel een vraag bij me op als ik je verhaal lees: waarom kun je niet in de besneeuwde bermen lopen met Okidoki? Hij heeft toch geen ijzers meer, dan moet in de sneeuw lopen toch geen probleem zijn?

  6. #6
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Ik zou geloof ik ook niet in die bermen gaan lopen met ijs-sneeuw (want dat is het inmiddels). Ik ken die bermen en als je glijd.... dan glij je de sloot in!

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Hmmm nee de sloot in is niet zo handig.
    Ik heb van de week wel gewoon met Atli in de sneeuw in het bos kunnen rijden, en ook stukjes in de berm. Hier is dat geen probleem. Maar kennelijk kan het dus niet overal. Jammer... rijden/wandelen in de sneeuw is net zo leuk!

  8. #8
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik zou geloof ik ook niet in die bermen gaan lopen met ijs-sneeuw (want dat is het inmiddels). Ik ken die bermen en als je glijd.... dan glij je de sloot in!
    Het zijn inderdaad nog grote brokken die er liggen, vandaar dat de auto's ook niet kunnen uitwijken.. anders had ik wel op de weg kunnen blijven lopen als deze voorbij zouden komen...

    Had al aan het boek van Margriet gedacht.... kon alleen nergens terugvinden hoe diep het boek hierop inging.... en of ik hier iets aan zou kunnen hebben... Thanks Elise!

    Zijn de extracten wel makkelijk verkrijgbaar?
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  9. #9
    Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    460

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Kijk eens op http://www.holistischevisie.nl. Is een student aan Silverlinde en doet gratis consulten voor haar studie (zie info op de site).

  10. #10
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Ja hoor de remedie's zijn gemakkelijk verkrijgbaar, sommige drogisten verkopen ze zelfs. Ik haal het altijd in de reformzaak hier.
    www.crystal-carving.com

  11. #11
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    [quote="Mister T"]Hoi allemaal!

    Zoals ik wel eens vaker heb gelezen op het forum zijn hier een aantal mensen met f]

    Als ik dit zo lees zou ik eerder voor homeopathie kiezen en dan m.n. voor het middel Arnica.
    Weet jij of Okidoki een keer een ongeluk heeft gehad ofzo......

    Arnica heeft moeite met elke vorm van benadering zowel fysiek als mentaal. Dat fysieke komt vaak door de pijn. Op school schetste ze het beeld van dat oude opaatje dat met pijnlijke artrose op een stoel zit en een kleinkind dat enthousiast op hem af komt rennen........hij denkt aan de pijn die dat op zal gaan leveren en begint al een eind van tevoren te gillen nee niet naar opa komen. Arnica wil absoluut niet aangeraakt worden omdat alle aanraking pijn doet.

    (Amon even iets wat ik me net bedenk als jij naar America gaat Arnica meenemen tegen de jet-lag, daar schijnt het ook bij te werken nl.)

    Arnica werkt dus ook op het mentale vlak maar het geeft ook fysieke ondersteuning dus dat zou heel goed kunnen werken bij Okidoki. Trouwens het werkt ook op blessures van een hele tijd geleden.
    Ik zou in dit geval meer daar voor kiezen dan voor alleen de Bachjes.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  12. #12
    Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    337

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Hoi Timbers,

    Bedankt voor jouw reactie. Okidoki staat ook onder behandeling van een natuurgeneeskundige. In de druppels die Oki krijgt zit Arnica. We zijn stap voor stap bezig om hem helemaal gezond te krijgen. Tot nu toe is het alleen maar gericht op mijn fysieke gezondheid en nog niet zijn mentale. Ik merk wel dat hij stukje voor stukje uit een dip aan het komen is, maar ook er net zo gemakkelijk weer naar terug valt. Omdat ik hem echt heel goed in de gaten hou en hem ook steeds beter ga aanvoelen merk ik dat het wel iedere keer met een grote verandering van het weer samen valt.

    Wat wel goed nieuws is, is dat zijn voeten hem al veel minder pijn en problemen geeft.. deze zien er tegenover het begin al zo super uit.... we zijn nu 6 maanden bezig en zijn hele hoef heeft zich op een klein randje na helemaal vernieuwd ....zijn bewegingsbeperkingen komen nu voornamelijk door zijn lichaam.... en zelfs daar zie ik elke week een verbetering...
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

    Albert Einstein

  13. #13
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Zodra hij lekker in zijn lichaam zit zal hij vast ook mentaal een stuk beter zijn verwacht ik. Bachjes erbij geven kan geen kwaad, maar ik zou het dan wel even in overleg met de therapeut van Oki doen misschien heeft zij/hij er nog andere ideeen bij namelijk.
    Maar ook hier geldt weer it takes the time it takes........zijn verleden kun je niet in een paar dagen uitwissen helaas. En dat moet je niet verkeerd opvatten hoor, maar hij moet waarschijnlijk wel de tijd ervoor krijgen om dingen te verwerken. Bach zou daar wel kunnen ondersteunen dat wel. Zou het alleen wel even in overleg doen met de therapeut die hem behandeld. Boekje van Margriet Dudok is echt een aanrader. Ik heb trouwens ergens op het forum (onder Medisch http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=3013) wat middelen uitgewerkt van de Bachjes dus die kun je alvast bekijken.
    Succes verder met Oki hopen dat hij snel (op zijn eigen tijd en manier ) uit zijn dip komt.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  14. #14
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    (Amon even iets wat ik me net bedenk als jij naar America gaat Arnica meenemen tegen de jet-lag, daar schijnt het ook bij te werken nl.)
    Hihi Timbers zal het onthouden, dat wordt dan een vrachtlading aan produkten, want ik zet Amon en mezelf ook nog aan de Rescue voor vertrek. Ben niet zo'n held meer met vliegen, vindt het onwijs spannend, en aan de andere kant vindt ik het doodeng.
    En normaal heb ik niet zo'n last van een Jetlag, maar dat is afhankelijk welke tijd je aankomt. Vanuit Curacao kwam ik altijd in de ochtend aan, dan ging ik niet naar bed, maar draaide de dag door en ging s'avonds om een uur of tien slapen. Zat ik meteen in een normaal dagritme.
    Ik weet niet hoe het gaat met deze vlucht, hoelaat we dan aankomen, weet wel dat we een tussenlanding maken in Miniapolis, dus de reis duurt daardoor ook wat langer. Dus een shotje Arnica kan dan best wel eens van pas komen.
    www.crystal-carving.com

  15. #15

    Re: Is Bachbloesem misschien iets?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    (Amon even iets wat ik me net bedenk als jij naar America gaat Arnica meenemen tegen de jet-lag, daar schijnt het ook bij te werken nl.)
    Hihi Timbers zal het onthouden, dat wordt dan een vrachtlading aan produkten, want ik zet Amon en mezelf ook nog aan de Rescue voor vertrek. Ben niet zo'n held meer met vliegen, vindt het onwijs spannend, en aan de andere kant vindt ik het doodeng.
    En normaal heb ik niet zo'n last van een Jetlag, maar dat is afhankelijk welke tijd je aankomt. Vanuit Curacao kwam ik altijd in de ochtend aan, dan ging ik niet naar bed, maar draaide de dag door en ging s'avonds om een uur of tien slapen. Zat ik meteen in een normaal dagritme.
    Ik weet niet hoe het gaat met deze vlucht, hoelaat we dan aankomen, weet wel dat we een tussenlanding maken in Miniapolis, dus de reis duurt daardoor ook wat langer. Dus een shotje Arnica kan dan best wel eens van pas komen.
    Hou jij het nou maar gewoon bij paracetamol, dat slaat al hard genoeg aan bij jou

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •