Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: prijsvraag

prijsvraag

Wat willen jullie geven aan volgende dingen heel grof genomen:

- kleinschalig pension met 7 ha weiland en max 8 pensionpaarden waarbij het motto is

natuurlijke huisvesting
    o.a. schutstallen op de weide, onbeperkte weidegang, onbeperkt verschillende soorten ruwvoer, natuurlijke ondergronden, natuurlijk bekappen, natuurlijke ontworming, kuddeverband waar mogelijk,...

natuurlijke omgang met paarden
    parelli methode

Welke stalprijs zouden jullie overhebben voor

1) als je zelf op je eigen stukje weide alles moet doen behalve natuurlijk weidebeheer
    2) als de paarden door pensioneigenaar worden gedaan behalve dan bv de kosten voor ontworming, hoefbehoud, standaardDA kosten
    3) alles in zoals de eigen paarden van de eigenaar worden gedaan.

Er is een gedraineerde buitenpiste van 800m² aanwezig en eigenaars wonen op de boerderij. Er zouden ook goeie mogelijkheden zijn voor buitenritten.
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

Re: prijsvraag

denk dat het erg afhangt waar je dit zou gaan doen... zou je dat hier in de randstad doen, dan zou ik er best wat voor over hebben... mijn paard staat nu 24/7 buiten met grote inloopstal met grote padoock (wei kan je het nml niet meer noemen) de stalbeheerder voert s'ochtends en Lon of ik geven smiddgas nog eens extra hooi en saovnds voeren wij zelf (als lon of ik beide overdag zijn geweest dan voert de stalbeheerder ook savonds. (dus 2x per dag biks en 3x per dag hooi. wij betalen 250 euro per maand. best veel maar dit is ook echt wel heel uniek hier in de randstad...

Poe jeetje! Als ik dÃ*t moest betalen, ging ik meteen failliet.. Toen wij de paarden nog op vol pension hadden staan betaalden we 175 euro per paard per maand. Maaja, dit is boer'n gebied hè!
    Gemiddelde prijs voor een buitenvoorziening (dus geen stal) maar alleen paddock en/of wei is de standaardprijs hier rond de 50 euro (hooi niet inbegrepen)

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

als de paarden door pensioneigenaar worden gedaan
    Wat bedoel je hiermee? Voeren? En nr3 vind ik ook een vaag begrip, het ligt eraan wat de pensioneigenaar met zn eigen paarden uitvreet!

Voor een weitje waarbij je alles zelf moet doen, zou ik voor het noorden hier 50 tot 75 euro reeel vinden. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan of je ergens droog je spullen kan opbergen, of je een plek hebt om je hooi en stro op te slaan, hoe groot het is etc. Nu betaal ik 100 euro (is prijzig voor deze regio) voor wanneer ze in het land staan. Dan staan ze in een fors natuurgebied waar gras genoeg is, alleen krijgen ze geen ruwvoer bijgevoerd. Ik moet alles zelf doen, maar wat is alles? Voeren hoeft niet, het weidebeheer doet de boer (ook natuurlijk beheer - strenge regels want officieel is het een natuur reservaat) En verder kan ik komen wanneer ik wil en wegblijven wanneer ik wil, als ze op de wei staan.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh jammer, ik dacht aan een prijsvraag met een heuse prijs!! helaas....

Ik denk dat je dit echt aan belgen zou moeten vragen, ik ben ook de prijzen uit de randstad gewend... Alhoewel ik nog vrij goedkoop bij een boer sta.
    Bij 1 neem ik aan dat je wel gebruik mag maken van die schuilstal en buitenpiste (bak)? Zo ja, dan heb ik er het volgende voor over:

1. E125,-
    2. E160,-
    3. E200,-

Maar dit heb ik niet gebaseerd op de prijzen hier... Ik zou dolgelukkig zijn als ik hier zoiets als bij nr. 1 kan vinden en ik zou er dan ook wel meer geld voor over hebben! Maar helaas...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

De prijzen die jullie geven, zijn wel grappig eigenlijk....

Momenteel betaal je bij ons 250 euro/maand in de dichtsbijzijnde manege. Wat krijg je?

- Een stal van 3 op 3.
    - Niet buiten!
    - 2 keer een handje krachtvoer
    - en 2 plakjes hooi

Stal wordt 2 keer per week gedaan en de bodem zie je door het stro heen...

Piste is te huur mits betaling....

Wil je van alles meer, betaal je bijkomend boven op de 250 euro.

Ontworming, hoefsmid en dierenartskosten komen er ook extra bij....

Ik denk dat je in onze contreien goud geld verdiend als je alleen nog maar een stuk weiland ter beschikking stelt met schuilstal op...

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

hihihi, en ik maar denken dat Belgie veel goedkoper is om je paard te stallen... Niet dus! De prijzen liggen gelijk aan de prijzen in de randstad, je betaald hier hetzelfde op de manege.
    Toch heb ik er niet zoveel geld voor over, simpelweg omdat ik het niet heb. En ik denk dat de meeste mensen die meer natural zijn ingesteld ook minder geld uit te geven hebben dan de echte manege-miepen.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Nee, hoor!

En als je in een omtrek van 50 km verder gaat, vind je 1 manege met weidegang gedurende de dag zowel winter als zomer.

Je betaalt, niet schrikken!!! 325 euro! Maar je paard staat er wel netjes! Nog niet zoals ik het wil hebben maar toch....

idd dat zijn echte randstad prijzen daar in belgie... toen mijn vorige paard nog op stal stond met weidegang overdag (zomers en winter), stal 3x3, maar wel dik in het stro en met goed voer, betaalde ik 325 euro is nu trouwens al 357,50 geworden.... dus ik (en mijn portenmonnee) ben best wel blij met de inloopstal nu, waar we 250 voor betalen...

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh wauw, dan betaal ik echt superweinig voor iets in de randstad! Goed, we hebben nog geen bak maar die komt eraan. Een paddock (ipv betonpad) voor in de winter zit ook in de planning, ik heb een stal van 4x4 en onwijze uitrijmogelijkheden. Ik betaal nu E150,- en straks met de rijbak erbij E185,-
    Goed, het is dan wel geen loopstal maar het enige hier in de omgeving waar de paarden overdag buiten mogen in de winter. En daarbij het enige betaalbare ook nog

Bladwijzers

Forum Rechten