Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 36 van de 36

Topic: nog even wachten en...

  1. #31

    Re: nog even wachten en...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ja, maar dat is toch niet door een gebrek aan zakelijk inzicht van Parelli zelf, lijkt mij zo.
    Die zetten toch in no-time weer wat nieuws op hier.
    jah wel door dat gebrek. Er zaten gigantische gaten in de contracten. Die dit mogelijk hebben gemaakt. Pat word zelf meschien niet onder de voet gelopen maar vergis je niet in de instructeurs in engeland bijv.
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

  2. #32
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: nog even wachten en...

    Zo maar een gedachte die bij me opkwam. Parelli-systeem is ontwikkeld als reactie op het paarden gebeuren in Amerika. In andere delen van de wereld oa europa bestaat eeen heel andere paardentraditie met zijn eigen kennis over paarden. Ik vraag me af in hoeverre het Parellisysteem open staat voor kennis uit andere gebieden. Het zou het systeem toch alleen ten goede komen. Nu zijn er veel mensen die veel goeds zien in het systeem maar tevens vinden dat het niet alles dekt. Dan krijg je 'afvallige' instructeurs en organisaties die Parelli integreren in een groter geheel.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  3. #33
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: nog even wachten en...

    Ik vraag me af in hoeverre het Parellisysteem open staat voor kennis uit andere gebieden.
    Engels en western kunnen van elkaar leren, dat is wat Parelli altijd al geroepen heeft. Verder is de VS zo enorm groot, dat de paardentradities ook enorm verschillend zijn door het land.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  4. #34
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: nog even wachten en...

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door niek
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ja, maar dat is toch niet door een gebrek aan zakelijk inzicht van Parelli zelf, lijkt mij zo.
    Die zetten toch in no-time weer wat nieuws op hier.
    jah wel door dat gebrek. Er zaten gigantische gaten in de contracten. Die dit mogelijk hebben gemaakt. Pat word zelf meschien niet onder de voet gelopen maar vergis je niet in de instructeurs in engeland bijv.
    Nou meneer Parelli zelf maakt het zijn instructeurs ook niet makkelijk in mijn ogen met zijn hard franchise ideetjes...
    Ik weet niet of je wel eens van een piramidespel gehoord hebt, maar stiekum vind ik het daar wel een beetje op lijken
    En dat vind ik jammer! Want dat maakt dat instructeurs eerst bakken met geld moeten neerleggen, maar wanneer ze eenmaal instructeur zijn en ook nog keihard voor moeten knokken.
    Hierin vind ik dat meneer Parelli voorbij streeft in zijn oorspronkelijke doel zoveel mogelijk mensen de weg naar horseman te laten ontdekken.
    (zelfde is overigens zo gegaan met meneer Monty)

    En nogmaals, commercie vind ik prima, maar je kan er ook in doorslaan.

  5. #35

    Re: nog even wachten en...

    Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik was vorig weekend op de Salon de Cheval in Parijs voor Tackroom en was natuurlijk ook op de stand van La Cense. Zij hadden een fantastische grote stand van La Sence met de eigen boeken en programma en ik werd direct aangesproken om lid te worden van het clubje voor euro 19,50 per maand. Het woord parelli komt nergens meer voor. Echter er was op hun stand wel een aparte winkel, met poortje zoals in supermarkt en bewaking bij de ingang die maar een klein aantal mensen tegelijkertijd binnen liet. In deze winkel was alles orgineel van parelli te koop en ik dacht geen materialen van hun zelf. Blijven ze wel distributeur van de praktijkmaterialen en niet van het lesmateriaal?

  6. #36
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: nog even wachten en...

    Meer nieuws uit de UK:

    Dear Member

    Following the recent announcement regarding the termination of the Parelli Natural Horsemanship distributors licence, we would like to outline what this means in practical terms to our members.

    In reality the decision will have very little impact on our members.

    We will no longer produce Pat Parelli training packs and DVDs at the lowest possible cost to you. From now we must import them. Naturally this will increase the price to you of these products and we will only import them if sufficient demand exists. Parelli Natural Horsemanship USA now wish to manufacture and supply direct. In 2006 we will introduce our own new products to progress your horsemanship.

    The original Pat Parelli programme will no longer be available once our stocks are exhausted.

    Everything else remains the same.

    Equipment: We will continue to have a full range of equipment available, both professional (the familiar range of rope products), the new competitively priced low-cost standard range for those with budget considerations and in the first quarter of 2006 the new Semi-professional range to be announced.

    All other items remain available eg bareback pads, 45ft lines etc.

    Membership: The Savvy Club remains the same with the same benefits of Monthly magazine, occasional DVDs, points plus cash scheme, discounts off equipment and events, anniversary points and points on passing a level.

    The Equine Ethology Association membership and benefits also remain the same.

    Study: As always members still have a choice to study with Equine Ethology registered instructors, Parelli registered instructors, other instructors, home study or attend the NEEC on one of the nationally accredited Equine Ethology stage courses.

    The situation with regards to assessment also has not changed.

    If you want to receive a formally recognised qualification, then you can attend a course at the NEEC or enquire with an Equine Ethology registered instructor in your area (contact details in magazine).

    If you want your levels assessed you can send a tape or arrange a live assessment with a Parelli registered instructor. For an awards pack, the assessing instructor can arrange with us for this to be issued.

    The only thing that will impact on your ability to progress is the recent decision by Parelli Natural Horsemanship USA to insist all level 3 tapes must be assessed in the USA and instructors no longer have permission to assess you. All instructor training is now exclusively in the USA.

    Your choices have now expanded with more instructors and more courses for your horsemanship progress.

    We hope this clears up any concerns regarding availability of goods, services and membership.

    We will send you an update shortly outlining some of the exciting initiatives coming up next year.

    The Savvy Club Team
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •