Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

  1. #1

    ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Ik rijd graag dressuur,maar dan niet van voren trekken en schoppen Maar vanuit een ontspannen tact rustig gymnastiseren. Ik rijd met een gewoon hoofdstel (dubbelgebrokenbit) en ben van mening dat als je een rustige hand hebt, dat niet scherp is. Ik ben zeker geinteresseerd in NH zaken en heb van verschillende trainers/goeroes of hoe je ze noemen wilt, stukjes in mijn eigen aanpak verweven. Nu vind ik vrijheidsdressuur ook heel leuk en daar past meer besturen op afstand bij, zoals bijvoorbeeld bij Parelli gebruikelijk is. ik hanteer ondermeer stukjes uit Parelli (grote delen van de seven games); Centered Riding, Voest (loswerken); Roberts, etc.

    Wie combineert ook dressuur met NH? En is dat niet verwarrend voor het paard?

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Ik zou zeggen: lees eens bij 'verslagen van cursussen' over mensen die terugzijn van de Wim-week. Of andere dingen hier onder dit kopje over Wim.

    Wim Vonck geeft dressuurlessen (op basis van klassieke dressuur) en heeft door jarenlange Parelli ervaring (tot L3 van Parelli) ook een ruime basis in NH. En dat is heel erg leuk te combineren!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Ja, dat heb ik al gelezen en ook al gehoord, maar ik vroeg me af hoe mensen hetzelf ervaren. Helaas voor mij woont Wim in Drenthe en ik in Rotterdam

    Ik heb met mijn vorige paard keer les van David de Wispelaere gereden, maar die man praat zo zacht, dat ik de helft niet kon verstaan door het randgeluid. Ook paste zijn aanpak 'balans door beweging' niet bij mijn toenmalige paard. Grappig dat op WIm zijn site, eigenlijk het tegenover gestelde staat 'eerst balans, dan beweging' dat paste haar namelijk wel.

    Ook wel eens bij Antoine de Bodt gelest. Wil nog graag keer naar Nelly Abbenes, en Wim staat ook op verlanglijstje Had al mail gezonden die kant op.

    Heb ook basis western geleerd en kan ik ook nog steeds deels gebruiken, zeker in combinatie met een weekendcursus van Petra Rossler, die ook diverse stijlen mixt.
    Rijd nu bij een instructeur die hele fijne hulpen wenst, dat is heel fijn. Ik mag ook op haar paarden rijden, van net iets minder groen dan de mijne (die is nu 3,5) tot en met ver doorgereden Z2paard die ook series kan en passage en piaffe (onwijs gaaf om eens te voelen).

    Dus heb al eea gezien, maar ben er nog niet helemaal uit.

    Ultieme doel, ooit..... Z2 proef rijden op een halsring/touwtje

    stug dooroefenen dus

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    255

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Ik rijd L1 dressuur, doe vrijheidsdressuur en parelli wat. Ligt er maar net aan in wat voor bui we zijn wat we gaan doen. Of wat lange lijnen werk ofzo. Of soms tijden het dressuurmatige rijden gooi ik de boel eraf en gaan we spelen. Gewoon vooral plezier hebben samen en dat gaat tot nu toe prima.

  5. #5
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Hoi Anke ; welkom hier!

    Ik denk dat het heel goed samen kan gaan! Nu ik veel NH doe ,doe ik meer dressuur dan ik ooit in mijn hele leven heb gedaan.

    Ik gymnastiseer me gek, ben aan het rechtrichten , doe de LL.

    (Heb trouwens touw gekocht en haakjes, nu de boel nog aan elkaar maken!)

    Ik zit weliswaar op een totaal ander nivo dan dat jij zit, maar ik denk zeker dat NH de samenwerking tussen jou en je paard beter wordt, en betere afstemming verkrijgt etc!

    Toedeloe,
    Hester

  6. #6

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Ohja Pantarhei: 14 januari geeft Wim een stuk of 8 privelessen in Lunteren bij ons op stal, dat is allicht dichterbij dan Drente. Misschien leuk om te komen kijken?

    En eventueel beter bereisbaar dan Drente als je mee zou willen doen...

    May the horse be with you!

  7. #7

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Mafhaf,

    Dank, ik had dit inderdaad al begrepen, misschien kom ik wel even kijken. Ik vind het op dit moment nog te belastend voor mijn paard om ca 5 kwartier op de trailer te staan enkele reis voor een 45 min les. Ik rij haar nog maar 2 keer in week max (ligt ook aan het weer) en longeer twee keer, verder alleen spelen en sociaal contact in de paddock of wei

    Wat zijn de lestijden? en welke locatie!

    Hester,

    Ik vind goed bezig zijn onafhankelijk van het niveau. vond het alleen wel kicken om een keer die zware dressuur oefeningen op een goed doorgereden paard te mogen doen, ging ook lang niet perfect, maar het gevoel was super! Leuk dat je nu steeds meer doet met dressuur. ik pas al jaren vrij veel (licht contact) western en klassieke dressuur en NH zaken toe in mijn rijden. Sommige verklaren me voor gek, who cares!

    Groet,
    ANke

  8. #8
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Hallo Anke,

    Ik las dat je wel eens les hebt gehad van Antoine de Bodt, mag ik vragen hoe je dat ervaren hebt en hoe dat ging?

    Gr.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  9. #9

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Wimles Luneteren: voor tijden enzovoort zie:
    http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopic.php?t=3878
    Het is op Hoge Valkseweg 69, 6741 GK Ede (voor de routeplanner), maar ligt meer tussen Barneveld, Lunteren en Wekerom dan in de buurt van Ede....

    May the horse be with you!

  10. #10
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    misschien moeten we dan ook wimles organiseren hier in de buurt ik woon in vlaardingen
    Ik wil ook graag een keer kijken en meedoen met sietske.... maar het is echt te ver weg
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  11. #11

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door RĂ©ban&Kabriche
    Hallo Anke,

    Ik las dat je wel eens les hebt gehad van Antoine de Bodt, mag ik vragen hoe je dat ervaren hebt en hoe dat ging?

    Gr.
    Het was wennen, maar zeker niet onplezierig. Hij let op ontzettend veel dingen en is vooral gericht op rechtrichten en daarmee tevens op jouw houding en zit. Hij gaf aan dat het aan te bevelen is eerst een hele cursusdag te doen met theorie en praktijk, nu heeft hij stukje van de praktijkles, ik dus te paard, gebruikt om theorie ook uit te leggen. Mijn paard ging er stuk beter van lopen, dat was wel grappig. De les sluit niet echt aan bij wat ik normaal in de les doe, dit was veel extremer gericht op rechtrichten. En gezien de kosten en de afstand, heb ik besloten er niet meer te gaan lessen. Later begreep ik dat die locatie ook niet beschikbaar was. Voor de les betaalde ik toen incl bakhuur (privegebruikt) E 50. Zelfde geldt eigenlijk voor les van David de Wispelaere, niet zoveel toegevoegde waarde dat ik er voor naar ouderkerk wil rijden, hij praat heel zacht en daarom slecht verstaanbaar en de kosten (ca E 65 per les).

    groet,

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Dan moeten we alle mensen die in de omgeving van Rotterdam wonen maar eens optrommelen volgend jaar, ik wil ook graag les van Wim. Maar ook al is mijn paardje iets ouder, ik vind lunteren nog steeds erg ver om naar toe te gaan voor 45 minuten. En ik denk ook dat ik begin volgend jaar pas toe ben aan een wimles, eerst nog even wat andere puntjes op i'tjes zetten
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    helemaal mee eens eva ik heb siets nog nooit ergens mee naar te genomen dus dan is 45 minuten ook wel erg ver
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  14. #14
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: ervaring gevraagd: dressuur en combi NH/Parelli oid

    Dan zoeken we hier eerst een wei met schuilstal, hoef je helemaal niet meer te reizen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •